فرماندار خلخال؛

مشکلی در تامین مایحتاج مردم وجود ندارد

1398/11/23 - 13:00 - کد خبر: 14386
برف، بارش برف، خلخال

نصر: فرماندار خلخال گفت: با وجود بارش سنگین و بی‌سابقه برف و برودت هوا، مشکلی از لحاظ تامین مایحتاج عمومی مردم و ارائه خدمات ضروری از جمله نان روزانه مصرفی شهروندان وجود ندارد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فریدون بابایی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: در حال حاضر با تلاش اعضای مدیریت بحران خلخال، آب، برق و گاز شهرها و روستاهای این شهرستان پایدار بوده و نان مصرفی و مورد نیاز مردم بصورت روزانه در نانوایی‌های شهری و روستایی پخت می‌شود.
وی اظهار کرد: بارش برف سنگین موجب قطع اغلب جاده‌های بین‌شهری و روستایی خلخال و نیز راه خلخال به اسالم شده و با توجه به اینکه ماشین‌آلات برف‌روبی موجود شهرستان جوابگوی بازگشایی این مسیرها نیست، برای بازگشایی جاده نیازمند بکارگیری ماشین آلات برف‌روبی کمکی هستیم.
وی بیان کرد: درخواست ارسال ماشین‌آلات برف‌روبی کمکی از مرکز استان انجام شده و به محض دستور استاندار اردبیل و رسیدن دستگاه‌های برف‌روبی کمکی راه مسدود خلخال به اسالم و همچنین باقیمانده راه‌های مسدود شده از برف روستایی این شهرستان بازگشایی خواهد شد.
فرماندار خلخال گفت: با قطع بارندگی برف از ظهر روز گذشته عملیات بازگشایی و برف‌روبی مسیرهای مسدود شده روستایی با بکارگیری توان و ماشین‌آلات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  خلخال آغاز شده و در حال حاضر نیمی از مجموع راه‌های روستایی باز و راه ۷۰ روستا به علت وجود برف سنگین در مسیر راه همچنان مسدود است.
او با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری خلخال تنها موفق به برقراری عبور و مرور وسایط نقلیه موتوری در خیابان‌های اصلی و فرعی این شهر شده ، افزود: به علت وجود برف سنگین در  کوچه‌ها و معابر تردد خودروها در کوچه‌های شهر امکان‌پذیر نیست.
بابایی اظهارکرد: ماشین‌آلات شهرداری جوابگوی برف‌روبی این حجم از برف در سطح کوچه‌ها نیست و تلاش می‌شود با بکارگیری ماشین‌آلات برف‌روبی بخش خصوصی عملیات بازگشایی کوچه‌های مسدود شده از برف این شهر را شتاب دهیم.
فرامرز فرض‌الله‌پور رییس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: بارش برف سنگین موجب کاهش دمای هوای این شهر به ۲۵ درجه زیر صفر در صبح امروز شد که این میزان بارش برف و افت در ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه است.
انتهای پیام/

پژوهشیار