خبر/

حلب، سجاس و خیرآباد در زنجان سردترین مناطق ایران بودند

1398/11/23 - 09:40 - کد خبر: 14356
برف، بارش برف

نصر: کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرهای حلب، سجاس و منطقه خیرآباد در این استان، به عنوان سردترین مناطق ایران ثبت شدند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حسین سلطانی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: میزان دما در شهرهای حلب در شهرستان ایجرود و سجاس در شهرستان خدابنده ۲۶- درجه سانتیگراد و منطقه خیرآباد نیز ۲۵- درجه سانتی گراد، ثبت شد.  
وی به میزان دمای هوا در مراکز شهری استان زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ماهنشان و آببر مرکز شهرستان طارم، به ترتیب با ۲۱-، ۲۰- ۱۷- و ۹- درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شدند.
سلطانی ادامه داد: با اینکه شهرستان طارم دارای هوای گرم است اما طی ۲۴ ساعت اخیر میزان دما در تمامی مناطق این شهرستان به زیر صفر رسید و حتی میزان دما در شهرهای چورزق و گیلوان این شهرستان به ترتیب ۹- و -۸ گزارش شد.   
وی با بیان اینکه تا پنجشنبه، کاهش محسوس میزان دما و یخبندان شدید در سطح استان انتظار می‌رود، افزود: سه‌شنبه شب (دیشب) میزان دما در شهر زنجان به ۲۵ درجه سانتی گراد زیر صفر رسید و دمای فعلی نیز ۱۶- درجه سانتیگراد زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد. 
سلطانی گفت: صبح امروز آسمان زنجان نیمه ابری و صاف خواهد بود و بعدازظهر با وزش باد مواجه خواهد شد و در ارتفاعات و گردنه ها، کولاک برف حاکم خواهد شد و جمعه (۲۵ بهمن ماه) و همچنین (دوشنبه ۲۸ بهمن ماه) سامانه بارشی جدید وارد استان شده خواهد شد اما میزان دما روند افزایشی خواهد داشت.
در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.
انتهای پیام/

پژوهشیار