معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان؛

کولاک شدید مسیرهای کوهستانی زنجان را دربر گرفته است

1398/11/21 - 09:34 - کد خبر: 14258
جاده، برف

نصر: معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: مسیرهای ارتباطی کوهستانی و برفگیر این استان به دلیل بارش برف و وزش باد با وقوع کولاک شدید مواجه هستند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، جواد یوسفی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: بهتر است رانندگان از تردد در مسیرهای ارتباطی کوهستانی و برفگیر این استان به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی احتمالی به جد اجتناب خودداری و در صورت ضرورت سفر نیز به حتم خودروی خود را به زنجیرچرخ و دیگر تجهیزات ایمنی زمستانی مجهز کنند.
وی اظهار داشت: در زمان حاضر راه‌های فرعی در مسیرهای ارتباطی زنجان - طارم، زنجان - دندی، خدابنده - سلطانیه، خدابنده - ابهر نیز با کولاک شدید مواجه هستند اما تردد در آزادراه‌ها برقرار است و مشکلی در آمد و شد خودروها نیست.
یوسفی از کسانی که قصد سفر به زنجان و یا تردد در مسیرهای ارتباطی این استان را دارند خواست قبل از حرکت به حتم با سامانه ۱۴۱ و ۱۱۸۱۱۶ تماس حاصل کرده و از وضعیت جاده ها مطلع شوند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان نیز گفت: تا ظهر سه‌شنبه (۲۲ بهمن ماه) هوای زنجان برفی خواهد بود، این سامانه بارشی از اواخر وقت از استان خارج و افت محسوس دما و یخبندان برای اغلب مناطق این استان پیش بینی می‌شود و روز جمعه نیز بارش برف را خواهیم داشت.
حسین سلطانی به وضعیت دمای مراکز شهری استان زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: حداقل و حداکثر میزان دمای زنجان ۵- و ۲+، ابهر ۵- و ۶+، خرمدره ۵- و ۵+، آببر در شهرستان طارم ۱- و ۱۲+، خدابنده ۸- و ۱-، ماهنشان ۴- و ۴+، درجه سانتیگراد گزارش شد.  
وی، اظهار داشت: میزان دمای فعلی شهر زنجان یک درجه سانتیگراد زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۶ درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.
در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.
انتهای پیام/

پژوهشیار