سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی خبر داد:

افتتاح بیش از ۱۵۰ پروژه حوزه ICT آذربایجان شرقی با اعتباری بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان

1398/11/18 - 10:13 - کد خبر: 14048
مهدی خرامش، امیر کریم زاد شریفی

نصر: سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر بیش از ۱۵۰ پروژه در حوزه ICT استان با سرمایه‌گذاری ۸۶۰ میلیارد ریالی، افتتاح شد.

به گزارش نصر، مهدی خرامش افزود: پروژه توسعه خدمات عمومی در روستاها( uso ) با ۸۸ میلیارد ریال، پروژه توسعه شبکه فیبرنوری روستایی با ۳۳ میلیارد ریال و توسعه شبکه فیبرنوری اصلی با ۷۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از ۱۶ سایت مخابراتی جدید در حوزه شهری و روستایی، پروژه‌هایی هستند که فردا وارد مدار مخابراتی استان می‌شوند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی با اشاره به بهره‌برداری از 16 سایت مخابراتی جدید توسط اپراتورها، ادامه داد: یک سایت جدید در تبریز و ارتقاع تکنولوژی 29 سایت موجود به نسل سه و چهار با 140 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط همراه اول به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: از پنج سایت جدید رایتل با 23 میلیارد ریال اعتبار نیز امروز به بهره‌برداری رسد.

وی اضافه کرد: 124 کیلومتر به شبکه فیبر نوری روستایی و 113 کیلومتر نیز به شبکه فیبر نوری اصلی استان اضافه خواهد شد، همچنین شبکه فیبر نوری موجود در استان برای دریافت و توزیع پهنای باند بین‌المللی ورودی نزدیک به 3 هزار و 400 کیلومتر است.

انتهای پیام/

پژوهشیار