مدیرکل هواشناسی استان اردبیل؛

تندباد ‌اردبیل را درمی‌نوردد

1398/11/17 - 12:00 - کد خبر: 13994
تندباد، باد

نصر: مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از عصر امروز سرعت تندباد در استان اردبیل به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

به گزارش نصر به نقل از تسنیم، سیاوش محمدی ‌در خصوص آخرین وضعیت جوی استان اردبیل اظهار داشت: از اواخر وقت پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه سرعت وزش باد در اردبیل افزایش یافته به گونه‌ای که در این مدت سرعت تند باد لحظه‌ای از 110 کیلومتر بر ساعت نیز بیشتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان اردبیل با 108 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است، افزود: میزان سرعت تند باد در مناطق مرکزی و شهرستان گرمی نیز بین 80 تا 90 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: توجه به رعایت نکات ایمنی عموم همشهریان و مسافران در مدت ذکر شده لازم است و با توجه به افزایش سرعت تند باد، به آحاد مردم توصیه می‌شود که با رعایت نکات ایمنی و پیشگیرانه از بروز خسارات احتمالی جلوگیری به عمل آورند.
محمدی تصریح کرد: سامانه بارشی و سرد و ابرناکی آسمان از روز شنبه هفته آتی وارد استان می‌شود که با ورود این سامانه به تدریج شاهد بارش برف و باران و کاهش محسوس دما در سطح استان خواهیم بود.
وی افزود: تمهیدات لازم برای استحکام سازه‌های موقتی و حداقل رساندن خسارات به تأسیسات و ابنیه، توقف عملیات ساختمانی و عمرانی در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته، اجتناب از صعود به قله‌های مرتفع استان، اجتناب از اتراق در نقاط پایین دست و دامنه کوه‌ها و فضاهای باز، خودداری از توقف در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های مواصلاتی استان با توجه به احتمال ریزش کوه به داخل جاده، خودداری از تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره، فرسوده و درختان و  بازدید فنی تابلوهای بزرگ در سطح شهر انجام یافته است.
انتهای‌پیام/

پژوهشیار