رئیس مرکز ملی فرش ایران در تبریز:

تبریز شناسنامه هنر-صنعت فرش ایران است/ تلاش برای افزایش صادرات فرش علی رغم تشدید تحریم ها

1398/11/16 - 19:00 - کد خبر: 13952
امین زاده، سازمان صمت استان

نصر: رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: وقتی از فرش و تابلو فرش سخن به میان می آید، نام تبریز در ذهن ها متبادر می شود و تبریز و آذربایجان باید در توسعه این صنعت پیشتاز و محور باشد.

به گزارش خبرنگار نصر، "فرحناز رافعی" ظهر امروز در نشست با نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی به اهمیت هنر-صنعت فرش در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما در دوره جدید مرکز ملی فرش ایران افزایش صادرات فرش علی رغم تشدید تحریم های مالی و بانکی است.

وی افزود: این مهم با همت مردم و توجه رسانه ها ممکن خواهد شد. در این زمینه راه اندازی کارگروه توسعه صادرات فرش با سیاست گذاری و ارائه بسته های تشویقی در دستور کار است.

این مقام مسئول صنعت فرش، تبریز را شناسنامه این صنعت عنوان کرد و اظهار کرد: وقتی از فرش و تابلو فرش سخن به میان می آید، نام تبریز در ذهن ها متبادر می شود و تبریز و آذربایجان باید در توسعه این صنعت پیشتاز و محور باشد.

رافعی گفت: ما دوباره می توانیم در صادرات فرش جایگاه جهانی کشور را به دست بیاوریم، چرا که فکر نمی کنم کالایی در عرصه جهانی به اندازه فرش وجود داشته باشد که به نام ایران گره خورده باشد.

وی افزود: این هنر-صنعت ارزآوری بالایی برای کشور دارد در حالی که همه مواد اولیه آن از داخل کشور قابل تامین است، اما باید عرضه فرش ایرانی در جهان با نوآوری های جدیدی همراه باشد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش دستباف این چند ساله مورد بی‌مهری قرار گرفته و تکیه اقتصاد کشور بر نفت، مانع فراهم آوردن بستر لازم برای توسعه فرصت‌های شغلی و صادرات شده است.

رافعی افزود: در حوزه ترویج هنر- صنعت فرش دستباف که تعداد زیادی شغل به آن وابسته است کار کافی انجام نشده است.

رافعی در پایان خاطرنشان ساخت: یکی از مشکلات اصلی فرش دستباف ایران در بخش داخل، عدم زیرساخت مناسب برای ترغیب و ترویج بازار فروش و در بخش خارجی نداشتن مارکتینگ، بازاریابی دیجیتالی و عدم نظارت درست بر زنجیره تامین فرش است.

انتهای پیام/
 

پژوهشیار