مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی تبریز خبر داد:

افزایش240 درصدی فروش تولیدات ماشین‌سازی تبریز در هفت ماه گذشته

1398/11/13 - 09:42 - کد خبر: 13547
ماشین سازی تبریز

نصر: شرکت ماشین‌سازی تبریز در هفت ماه گذشته، افزایش۵۰ درصدی تولیدات و ۲۴۰ درصدی فروش محصولات تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی را تجربه کرده است.

به گزارش نصر به نقل از روابط عمومی ماشین سازی تبریز ، شرکت ماشین‌سازی تبریز در چند ماهی که از واگذاری این شرکت مادر به صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و ورود تیم مدیریتی جدید می‌گذرد، در حوزه‌های مختلف تحولات چشمگیری را پشت سر گذاشته است.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی تبریز در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار، از افزایش۵۰ درصدی تولیدات این مجموعه مهم صنعتی استان در هفت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: در همین مدت، همچنین افزایش ۲۴۰ درصدی فروش محصولات تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی را شاهد بودیم.
 
ناصر فرج‌زاده با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمنان و مشکلات مبتلا به واحدهای صنعتی  کشور، گفت: در راستای رفع یکسری از مشکلات، راه‌اندازی مجدد دستگاه‌های از رده خارج‌شده و مهم و گلوگاهی در اولویت قرار گرفت و بعد از سال‌ها، دستگاه‌های CMM اندازه‌گیری سه بعدی دقیق، اشتودر ۱۴۵، والدریش و اشنایدر تعمیر و بومی‌سازی شده و به چرخه تولید بازگشت.

وی ادامه داد: تعمیر و راه‌اندازی مجدد دستگاه‌های از رده خارج شده، حداقل سه میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در پی داشت.
 

•   ورود به حوزه‌های نفت و پتروشیمی
مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی تبریز، مطالعه و مهندسی بازار با هدف تولید و فروش نیازهای مشتریان داخلی و خارجی از طریق برگزاری همایش شبکه فروش پس از هشت سال را از دیگر اقدامات مهم انجام گرفته در ماه‌های اخیر برشمرد و خاطرنشان ساخت: انعقاد قرارداد صادراتی به کشور سوریه به ارزش حدود ۳۰ میلیون دلار، صادرات محصولات شرکت به کشورهای اروپایی و آسیایی پس از توقف چندین ساله و ورود به حوزه‌های نفت و پتروشیمی با انعقاد قراردادهای تجهیز، نصب و راه‌اندازی و ارائه خدمات مشاوره‌ای پس از وقفه چندساله از موفقیت‌های شرکت ماشین‌سازی تبریز در حوزه بازارهای داخلی و خارجی در همین مدت کوتاه هفت ماهه می‌باشد.

وی افزود: همچنین در راستای جلوگیری از مشکلات احتمالی تامین مواد اولیه موردنیاز کارخانه در ماه‌های آینده، مواد اولیه مصرفی تولید که قبلا بصورت هفتگی و یا نهایتاً ماهانه انجام می‌شد با پیش‌بینی حداقل شه ماهه خرید و انبار شده است.

•  پرداخت به روز حقوق پرسنل و بدهی‌های سنواتی
فرج‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شرکت ماشین‌سازی تبریز در طی هفت ماه گذشته به کلیه تعهدات مالی خود اعم از پرداخت به روز حقوق و مزایای پرسنل عمل کرده، افزود: پرداخت علی‌الحساب حقوق تعطیلات تابستانی، بدهی‌های سنواتی بازنشستگی تعدادی از پرسنل، پرداخت به روز هزینه‌های مصرفی انرژی (آب، برق، گاز)، تقسیط و پرداخت بدهی‌های قبلی و نیز پرداخت بخشی از عیدی 98 در بهمن ماه سالجاری به صورت علی‌الحساب از دیگر اقدامات انجام گرفته در این حوزه است.

وی به استخدام نیروهای ماهر از طریق برگزاری آزمون‌های علمی و تخصصی برای دستگاه‌های گلوگاهی شرکت در ماه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در بخش ارایه خدمات رفاهی و تفریحی نیز گام‌های مهمی چون ارتقای خدمات بیمه تکمیلی، افزایش هزینه تحصیلی فرزندان پرسنل، ارائه سبد خواربار و کمک معیشتی به کلیه پرسنل، ایجاد امکانات ویژه ورزشی در داخل مجموعه و استخر رایگان برای کارکنان در سطح شهر، برگزاری مسابقات ورزشی و فراهم‌سازی شرایط خرید اقساطی کارکنان از فروشگاه‌های معتبر و لوازم‌التحریر و وسایل ورزشی برداشته شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار