نصر: تعیین تعرفه واردات خودرو در سال ۱۴۰۴ با حاشیههای زیادی همراه بود. تقابل مجلس و دولت بر سر تعرفه و همچنین میزان ارز تخصیصی به واردات از جمله حاشیههای مربوط به ورود خارجی محسوب میشود.
به گزارش نصر، در این گیرودار اما پای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به واردات خودرو کشیده شد، جایی که مجمع مخالف ارز تخصیصی به واردات بود و تعرفه را نیز به ۱۰۰درصد افزایش داد. اما در کش و واکش میزان تعرفه و ارز تخصیصی آنچه باعث تعجب بسیاری از فعالان و دستاندرکاران خودروهای وارداتی شد، افزایش تعرفه خودروهای هیبرید و برقی به ۱۰۰درصد بود. اقدامی عجیب و خلاف قانون هوای پاک. طبق بودجه سالجاری تعرفه خودروهای برقی افزایش ۲۵۰۰درصدی به خود میدید. این در حالی است که پیش از این، تعرفه واردات خودروهای برقی صرفا ۴درصد و خودروهای هیبریدی ۱۵درصد بود. یکی از مهمترین جنبههای این تصمیم عجیب، مغایرت آن با ماده ۹ قانون هوای پاک بود که نقش خودروهای برقی و هیبریدی در کاهش آلودگی هوا را بهرسمیت میشناسد.