مدیر آب و فاضلاب شهری خوی خبر داد:

اجرای ۱۷۰ کیلومتر خط انتقال آب به اهتمام دولت تدبیر و امید در خوی

1398/11/10 - 11:10 - کد خبر: 13359
انتقال آب

نصر: مدیر آب و فاضلاب شهری خوی با اشاره به تامین و توزیع ۱۰۰ درصدی آب شرب بهداشتی شهرهای خوی، فیرورق، ائواوغلی، دیزج‌دیز و قطور این شهرستان به اهتمام دولت تدبیر و امید گفت: در این راستا بیش از ۱۷۰ کیلومتر خط انتقال احداث شده‌است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سلطان‌علی ولیزاده امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: با اجرای طرح‌های این بخش بیش از ۲۳۷ هزار نفر در قالب ۸۷ هزار و ۱۴۲ فقره انشعاب، از آب شرب بهداشتی سالم برخوردار شده‌اند.
وی اضافه کرد: طی ۶ سال گذشته در زمینه اصلاح، بازسازی و توسعه شبکه‌های آب در شهرستان خوی اقدامات اساسی صورت گرفته به‌طوری که در این مدت، بیش از ۲۲ هزار و ۶۳۶ فقره انشعاب آب در خوی واگذار شده‌است.
وی در خصوص تعویض کنتورهای خراب مشترکان نیز اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب خوی در دولت تدبیر و امید بیش از  ۱۲ هزار و ۸۶۶ فقره کنتور خراب مشترکان را تعویض کرده‌است.
وی بیان کرد: در این مدت، هشت حلقه چاه عمیق با دبی ورودی ۱۵۱ لیتر در ثانیه تجهیز و وارد مدار بهره‌برداری در این شهرهای پنج‌گانه شده‌است.
مدیر آب و فاضلاب شهری خوی ادامه داد: تکمیل و راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب ائواوغلی به روش اسمز معکوس، اجرای عملیات احداث مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی شهرک ولیعصر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و احداث مخزن دو هزار متر مکعبی شهر قطور با پیشرفت ۳۵ درصد از جمله دیگر اقدامات انجام شده در بخش آب این شهرستان است.
شهرستان خوی با ۳۸۵ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار گرفته است.
انتهای پیام/

پژوهشیار