معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی خبر داد:

افزایش 41 درصدی پرداخت زکات در آذربایجان شرقی

1398/11/08 - 15:33 - کد خبر: 13309
زکات

نصر: معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به جمع آوری 28 میلیارد تومان زکات در استان طی 9 ماه نخست سال‌جاری، گفت: این میزان پرداخت فریضه زکات نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 41 درصد رشد داشته است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، یونس فاتح با اعلام این خبر، اظهار کرد:  58 درصد از زکات جمع آوری شده در 9 ماهه نخست سال 98 برای امور محرومان هزینه شده و مابقی درآمد حاصل نیز در طرح های عمرانی و عام المنفعه مصرف شده است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان این‌که 346 مبلغ برای ترویج زکات به روستاها اعزام شدند، گفت: اکنون دو هزار و 906 عامل افتخاری زکات در شهرها و روستاهای استان مشغول فعالیت و ترویج زکات هستند.
وی با اشاره به نحوه هزینه و موارد مصرف زکات جمع آوری شده در آذربایجان شرقی، تاکید کرد: پرداخت 88 مورد کمک هزینه جهیزیه و تامین لوازم خانگی، احداث یا تعمیر مسکن 222 خانوار مددجو و نیازمند، تامین هزینه‌های درمانی و تحصیلی 742 نیازمند، آزادی سه زندانی و پرداخت کمک معیشت به 29 هزار و 655 خانوار نیازمند از جمله موارد هزینه کرد زکات از ابتدای سال تاکنون بوده است.
فاتح بر ضرورت پرداخت الکترونیکی کمک‌های مردمی به نیازمندان اشاره و بیان کرد: مردم خیّر استان می توانند کمک‌های مالی خود به محرومان را از طریق تلفن همراه خود با شماره گیری کد #041*8877* پرداخت کنند.

انتهای پیام/

پژوهشیار