خبر/

رشد ۴.۷ برابری پلاک‌گذاری ماشین آلات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

1398/11/08 - 13:30 - کد خبر: 13287
کشاورزی

نصر: قائم مقام معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به رشد ۴.۷ برابری پلاک گذاری ماشین‌آلات کشاورزی، گفت: امسال تعداد ۸۲۵۱ دستگاه تراکتور و کمباین در استان پلاک‌گذاری شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محسن قهرمان نژاد روز سه شنبه اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۷۴۹ پرونده برای پلاک گذاری در استان تشکیل شده و تعداد تراکتورهای قابل پلاک گذاری در استان ۳۴ هزار و ۴۰۵ دستگاه می باشد که تاکنون ۲۰ هزار و ۲۱۹ تراکتور، معادل حدود ۵۹ درصد تراکتورهای موجود در آذربایجان شرقی پلاک گذاری شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد سه هزارو 53 دستگاه تراکتور مستعمل پلاک گذاری شده است، اضافه کرد: در ۱۰ ماهه امسال این رقم به ۱۱هزار و ۳۰۴ دستگاه رسیده است. 
قائم مقام معاونت بهبود تولیدات گیاهی و رئیس اداره امور فن آوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در این زمینه شهرستان مراغه با ۱۶۲۰ دستگاه ، شهرستان تبریز با ۱۵۲۵ دستگاه و شهرستان بستان آباد با ۱۱۰۰ دستگاه نسبت به سایر شهرستان ها پیشرو هستند.
قهرمان نژاد با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی در ماه‌ های اخیر برای تسهیل گری به دنبال آن بوده است گازوئیل مورد نیاز کشاورزان از طریق کارت سوخت تأمین شود افزود: ماشین آلات کشاورزی پلاک گذاری شده می‌توانند کارت سوخت نیز داشته باشند.
وی با بیان اینکه شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی یکی از ضروریات خدمت رسانی مطلوب در عرصه مکانیزاسیون محسوب می شود اظهار کرد: به این طریق براحتی می توان برای سوخت رسانی به ماشین آلات کشاورزی برنامه ریزی کرد .
وی با بیان اینکه مالکان و صاحبان ماشین‌ های کشاورزی بدون پلاک باید تا پایان فروردین‌ ماه ۹۹ نسبت به انجام پلاک‌گذاری اقدام کنند، ادامه داد: براساس دستورالعمل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مقرر است که در سال آینده سوخت بخش ماشین‌های کشاورزی صرفاً از طریق کارت سوخت توزیع شود.
قهرمان نژاد افزود: در گذشته شرایط سنی برای وسیله نقلیه وجود داشت، اما درحال حاضر این محدودیت برداشته شده است و تمامی مالکین تراکتورها و کمباین‌های استان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نسبت به پلاک‌گذاری اقدام کنند.

انتهای پیام/

پژوهشیار