مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبر داد:

روش‌های پیشگیری از یخ‌زدگی کنتور آب

1398/11/06 - 12:00 - کد خبر: 13040
کنتور

نصر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با توجه به ورود جبهه هوای سرد، مشترکان از یخ‌زدگی کنتور آب پیشگیری کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، علیرضا جزءقاسمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به ورود جبهه هوای سرد به استان و احتمال یخ‌زدگی تاسیسات آب منازل توصیه می‌شود مشترکان نسبت به عایق‌بندی تاسیسات آب منازل خود به ویژه کنتور آب اقدام کنند.
این مسئول ادامه داد: استفاده از پوشش پشم شیشه، گونی و الیاف مصنوعی، خاک اره، پوشال پارچه و عایق‌های پلاستیکی در محفظه کنتور بهترین راهکار برای پیشگیری از یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آب است.
وی افزود: در صورت یخ‌زدگی کنتور، مشترکان از حرارت مستقیم برای رفع یخ‌زدگی استفاده نکرده و از ریختن آب گرم بر روی کنتور یخ‌زده جدا خودداری کنند.
جزءقاسمی تصریح کرد: مشترکان برای اینکه بتوانند مانع از یخ‌زدگی کنتور آب شوند، می‌بایست برای حوضچه آن درب مناسب و استانداردی تهیه کنند که مانع از ورود سرما به آن شود.
وی با تاکید بر جلوگیری از ورود آب‌های سطحی به داخل حوضچه‌های کنتور، یادآور شد: با انجام این اقدام از وقوع یکی از عوامل مطرح در یخ‌زدگی کنتورهای آب پیشگیری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه حادثه آب و فاضلاب را به صورت شبانه‌روزی به شماره ۱۲۲ مرکز ارتباطات مردمی شرکت آبفا اعلام کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار