در اجلاس کارگروه "روابط عمومی و رسانه" بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی تاکید شد:
ضرورت تنظیم شیوه نامه نخبگانی برای تخصصی کردن حوزه روابط عمومی
1403/10/30 - 22:32 - کد خبر: 129501
نصر: ششمین اجلاس کارگروه “روابط عمومی و رسانه” بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی با حضور اساتید برجسته روابط عمومی این استان، مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی، نخبگان و اهالی رسانه در تبریز برگزار شد.
به گزارش نصر،
پیام پدر جامعه شناسی روابط عمومی ایران از طریق ویدئو کنفرانس به اجلاسیه: مبادا تکنولوژی برای شما تصمیم بگیرد!
در این اجلاس که ۲۹ دی ماه ۱۴۰۳ و به میزبانی شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی برگزار شد “باقر ساروخانی” به عنوان چهره ماندگار و پدر جامعه شناسی روابط عمومی ایران از طریق ویدئو کنفرانس پیرامون مبحث روابط عمومی ها در عصر رسانه های نوین و هوش مصنوعی به سخنرانی پرداخت.
تله اجتماعی یک آفت بد برای حرکت در راستای وفاق ملی است
در ابتدای اجلاس، استاد برجسته روابط عمومی کشور با اشاره به اینکه اگر روابط عمومیها نتوانند افکار شایسته خود را به نمایش بگذارند نمیتوان به موفقیتهای سازمانی دست یافت گفت: نباید استفاده ابزاری از روابط عمومی به عمل آورد بلکه باید به رسانهگری و بازتریف روابط عمومی پرداخت.
“حمید صبری” با اشاره به اینکه رسانه و روابط عمومی هر دو یک نهاد فراتر از انتقال اطلاعات و مفاهیم اطلاع رسانی هستند افزود: تله اجتماعی یک آفت بسیار بد برای حرکت در راستای وفاق ملی است زیرا به کاهش سرمایه اجتماعی، عدم اعتماد عمومی و حتی فساد اداری منجر میگردد لذا امروزه برای تحقق وفاق ملی، ایجاد اعتماد کافی نیست بلکه شعاع و گستره آن بسیار مهم است.
جنگ امروزی یک جنگ مجازی و تفسیر غیر واقعیت هاست
رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی، ارتباط حرفهای بین روابط عمومی و رسانه را یکی از اصلیترین ماخذها دانست و گفت: پژوهش موضوعی است که بسیاری از صنوف به آن اعتقاد ندارند در حالی که پژوهشهای راهبردی باید توسط رسانهها حل و فصل شود.
“یوسف زندی” بر ضرورت شکل گرفتن ارتباط حرفهای بین روابط عمومی و رسانه تاکید کرد و افزود: این امر باید به صورت تخصصی وارد فاز عملیاتی شود زیرا جنگ امروز، یک جنگ مجازی و تفسیر غیر واقعیتهاست.
وی اضافه کرد: فلسفه تشکیل کارگروههای تخصصی بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی نیز، ارائه برنامه جامع و کمک از مراکز دانشگاهی است تا یک قالب خاص به این حوزه تزریق گردد بنابراین باید از ظرفیت هوش مصنوعی و رشتههای کاربردی نهایت استفاده را به عمل آورد.
روابط عمومی موجب اعتلای اجتماعی تولیدات پگاه استان است
مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی به قدمت این واحد تولید شیر در سطح کشور پرداخت و روابط عمومی این مجموعه را موجب اعتلای اجتماعی پگاه استان دانست و گفت: روز ۱۸ آبان ۱۴۰۳ این واحد لبنی ۷۰ ساله شد که همچنان در راستای سلامت محوری شهروندان فعالیت میکند.
“سیدجلال هاتف غازانی” با اشاره به دریافت روزانه ۳۳۰ تُن شیر خام توسط پگاه آذربایجان شرقی افزود: بیش از ۱۶۷ نوع محصولات لبنی توسط ۵۲۰ نفر در بخش تولید و پخش برای استفاده مشتریان تولید و به کشورهای اوراسیا و عربی صادر می گردد.
وی، تحقق خودکفایی محض در تولید محصولات لبنی در شرکت شیر پگاه آذربایجان شرقی را نقطه عطفی در عملکرد این واحد لبنی عنوان کرد و یادآور شد: در راستای برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه و دانش بنیان کردن محصولات لبنی، توانستیم سال گذشته به ثبت رسمی پایه شیر خشک نوزادان برای اولین بار در کشور نائل گردیم.
رسانهها باید از طریق تحلیل هوش مصنوعی سنجیده شوند
مدیر روابط عمومی شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی به تشریح بخشی از تاکتیک های روابط عمومی پرداخت و گفت: لمس انسان با شارژ انسانی، استفاده از هوش مصنوعی و شخصیسازی بهتر داستانها با استفاده از هوش مصنوعی از جمله این تاکتیک هاست.
“کامیار لاوه ای” خطاب به مدیران روابط عمومی حاضر در مراسم افزود: با تحریک هوش مصنوعی پیشرفت معنیداری را تجربه کنید و رسانهها را از طریق نظارت و تحلیل هوش مصنوعی بسنجید زیرا روابط شخصی در روابط عمومی بی انتهاست بنابراین، پیامهای مرتبط بیشتری را با هوش مصنوعی حاصل کنید.
وی به اهمیت ارتباط گیری مدیران روابط عمومی با خبرنگاران به صورت حضوری و آنلاین پرداخت و اضافه کرد: علاوه بر درک بازاریابی جادویی اینفلوئنسرها، انتشارات مطبوعاتی را با فرود بیهوده افزایش دهید و با بهینهسازی جستجوی صوتی، امر اطلاع رسانی را مدرن نمایید.
باید گفتمان نقد را برای ساختار خلاقانه یک سازمان در نظر گرفت
مدیر روابط عمومی بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه از هم افزایی بین نخبگان به مرحله هم افزایی کارگروهها رسیده ایم گفت: در تمام حوزهها اعم از صنعت و اقتصاد، ناترازی برق، ذخایر آبهای زیرزمینی و غیره کارگروههای تخصصی در بنیاد داریم که باید به آنها توجه کرد.
“نسترن احمدزاده” افزود: چالشهای مختلف آذربایجان شرقی توسط کارگروههای بنیاد نخبگان استان در دست اقدام است اما جریان سازی در بین کارگروههای بنیاد نخبگان امر بسیار مهمی است تا چالشهای مربوطه با مساعدت رسانهها به بنگاههای اقتصادی ارائه گردیده و به بازدهی برسند.
وی به یک نکته مفقوده اشاره کرد و متذکر شد: باید گفتمان نقد را برای ساختار خلاقانه یک سازمان در نظر گرفت لذا تهیه و تنظیم یک شیوه نامه نخبگانی برای تخصصی کردن حوزه روابط عمومی استان ضرورت دارد.
امروزه تکنولوژی خودمختار شده و هوشمند، بینا و شنوا است
پدر جامعه شناسی روابط عمومی ایران نیز در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی به مبحث روابط عمومی کیفیت در عصر رسانههای نوین و هوش مصنوعی پرداخت و گفت: روابط عمومی دنیای ما را فعال و پر تحرک میکند به طوری که هیچگاه بشر در عمر خود تا این اندازه زندگی پویایی نداشته است.
“باقر ساروخانی” با اشاره به اینکه روابط عمومی، سازمانها را با دنیای جدید آشنا میسازد افزود: نمیتوان در گذشته باقی ماند و موثر واقع شد زیرا امروزه زمان برگزاری جلسه با تک تک مردم نیست بلکه باید دنیا را شناخت و با روال آن گام برداشت لذا روابط عمومیها باید تکنیک رسانههای نوین را دریافته و با هوشیاری، جهات مثبت و منفی رسانههای نوین را آنالیز نمایند.
وی با اشاره به اینکه باید امتیازات رسانهها را تشخیص داده و از مشکلات آنها دوری گزید اضافه کرد: روابط عمومی کیفی و بینا، در دنیای جدید زندگی میکند تا رسانههای نوین را شناسایی نماید و رسانههای جدید نیز امکان میدهند تا امتداد حواس را داشته باشیم و امکانات عظیم آن را شناسایی نماییم.
چهره ماندگار کشور در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته، تکنولوژی در دستان ما بود اما اکنون خودمختار شده است زیرا هوشمند، بینا و شنواست اما باید مشکلات آن را دریافت زیرا شکاف نسلی ایجاد میکند، بنابراین نباید انسان، اسیر اختراع خود شود و مبادا تکنولوژی هوش مصنوعی برای او تصمیم بگیرد، آن وقت حریم خصوصی شهروندان زیر سوال میرود بنابراین روابط عمومی های ما باید بیدار بوده و همه مسائل دستگاه اجرایی خود را را آنالیز کنند.
شایان ذکر است در پایان ششمین اجلاس کارگروه روابط عمومی و رسانه بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی از تلاش های محمد فرج پور باسمنجی، پیمان پاکزاد، کریم زاد و کامیار لاوه ای در حوزه روابط عمومی و رسانه ها تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/