مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل؛

بخش خصوصی ۳۰ هزار میلیارد ریال صرف پروژه‌های گردشگری اردبیل می‌کند

1398/11/05 - 12:00 - کد خبر: 12923
اسکی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ۱۰۸ پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، نادر فلاحی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: کاهش بروکراسی اداری در روند سرمایه‌گذاری بویژه کاهش مدت زمان صدور موافقت اصولی از هفت ماه به کمتر از یک ماه از جمله اقداماتی است که برای تسهیل در روند سرمایه‌گذاری در این استان انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکید استاندار اردبیل بر جذب حداکثری سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری است، گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک برای طی مراحل سرمایه‌گذاری اقدام کنند تا مشکلی در پیشبرد این روند به وجود نیاید.
وی به افتتاح ۲۹ پروژه میراث فرهنگی و گردشگری در جریان سفر ماه گذشته رییس جمهوری به این استان اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته با اقدامات انجام شده شهرستان‌های مشگین‌شهر و خلخال پس از شهر گردشگری سرعین به عنوان قطب‌های دوم و سوم توسعه گردشگری استان معرفی شده‌اند.
استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از دو هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، دو واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و دو واحد اقامتگاه بوم‌گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.
تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود هشت میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع‌های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار