فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری؛

رنکینگ جدید وزنه‌برداران اعلام شد

1398/11/01 - 17:15 - کد خبر: 12658
وزنه‌برداری

نصر: فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری رنگینگ جدید وزنه‌برداران را پس از مسابقات بین الملللی قطرکاپ اعلام کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری رنگینگ جدید وزنه‌برداران را اعلام کرد که برای این رده‌بندی، امتیاز سه مسابقه گزینشی چین، ترکیه و قطر کاپ محاسبه شد.
در دسته ۹۶ کیلوگرم «رضا بیرالوند» با ۳۴۰۱ امتیاز با دو پله سقوط در رده ۱۱ جهان قرار دارد.
«ایوب موسوی» نیز با ۳۳۳۵ امتیاز در رده ۱۳ جهان جای گرفته است که ۱۰ پله صعود کرده است.
همچنین «کیانوش رستمی» با ۲۸۵۲ امتیاز با ۲۸ پله صعود در رده ۲۶ جهان قرار گرفت. «علی میری» نیز با ۲۷۰۶ امتیاز در رده ۲۹ جهان قرار گرفته اند. سهراب مرادی نیز با ۱۳۳۳ امتیاز  و ۶ پله نزول در رده ۷۸ جهان ایستاده است.
در دسته ۱۰۹ کیلوگرم نیز ایوب موسوی با ۳۳۵ امتیاز در رده هفتم و علی هاشمی با ۲۷۷۸ امتیاز و چهار پله سقوط  در رده ۱۸ جهان ایستاده اند.
همچنین در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم علی داودی با ۲۶۷۸ امتیاز  و یک پله سقوط در رده ۱۵ جهان ایستاده است.
در بخش زنان نیز در دسته ۷۶ کیلوگرم الهام حسینی با ۱۴۴۳ امتیاز  و ۶ پله صعود در رده ۴۴ و در دسته ۸۷ کیلوگرم پریسا جهانفکریان با ۱۰۴۳ امتیاز با سه پله صعود در رده ۴۰ جهان قرار گرفته‌اند.
مسابقات جام فجر و قهرمانی آسیا برای مردان و غرب آسیا برای زنان مهمترین گزینشی‌های المپیک برای وزنه برداران ایران محسوب می‌شود.
براساس قانون کمیته بین‌المللی المپیک «وایلد کارت» به دختران وزنه‌بردار ایرانی تعلق نمی‌گیرد و تنها به کشورهایی که کمتر از هشت سهمیه در مجموع تمامی رشته‌ها بدست آورده‌اند، اعطا می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار