روح‌الله رشیدی مطرح کرد:

ایمن‌سازی مسیرهای بی‌آرتی تبریز

1403/08/17 - 10:57 - کد خبر: 124186
مسیرهای بی آر تی، اتوبوس BRT، اتوبوس، اتوبوس تندرو

نصر: عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مسیر بی‌آرتی ایراداتی دارد، به طور کامل ایزوله نیست و به بعضی محلات راه دارد، در بعضی محلات ارتباطی میان مسیر بی‌آرتی و کوی‌ها وجود ندارد و به دلیل رعایت نکردن قواعد مسیر بی‌آرتی ورود خودروهای شخصی و موتورها افزایش پیدا کرده است.

به گزارش نصر، روح‌الله رشیدی در گفت‌گویی در آذربایجان شرقی در خصوص طرح استفاده از ظرفیت رسانه‌ها توسط شهرداری، اظهار کرد: این یک طرح ساماندهی و شفافیت برای مشارکت شهرداری در فضای رسانه یا ساماندهی ارتباطات رسانه‌ای شهرداری است که کمیته کارشناسی کمیسیون فرهنگی آن را تدوین کرده و در کمیسیون در حال بررسی است.
وی افزود: این طرح شامل یک‌سری بندها است که رابطه بین شهرداری با رسانه‌ها را نظم می‌بخشد تا عدالت تأمین شود و توصیه می‌کنیم شهرداری از ظرفیت حداکثری رسانه‌ها برای پیگیری مأموریت‌های مدیریت شهری استفاده کند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: این اقدام موجب شد که فضای نقد در مورد مدیریت شهری بسته شود، در این طرح مقداری پیشرفت داشتیم و اراده شورای شهر را می‌خواهد تا روابط شفاف باشد.
رشیدی اضافه کرد: حوزه تبلیغات و روابط عمومی هیچ زمان موضوع اصلی شورا نبوده است تا شورا به عنوان نهاد ناظر و سیاست‌گذار بتواند بر آن حوزه نظارت کند و در جلسه اخیر شورا نیز وضعیت فرهنگسراهای شهر را بررسی کردیم و سازمان فرهنگی گزارشی ارائه داد.
وی ادامه داد: گزارشی از وضعیت فرهنگسراها دریافت کردیم از این جهت که در اختیار چه کسی است و آیا همچنان شهرداری مالک است یا خیر و برای چه چیز مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ وضعیت بعضی از فرهنگسراها خوب بود اما بعضی دیگر وضعیت خوبی به لحاظ نیروی انسانی، تجهیز یا برنامه نداشتند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: بعضی پیشنهادات مبنی بر اینکه مربیان به حوزه‌های جدید ورود و تخصص‌های لازم را اخذ کنند ارائه کردیم، اما در مجموع وضعیت فرهنگسراها، خانه‌های سلامت و کتابخانه‌ها مطلوب است.
رشیدی در مورد بهبود فضای سبز تبریز، تصریح کرد: این حوزه در شهرداری محل مناقشه است، از اولین اقدامات دوره ششم این بود که وضعیت کارکنان فضای سبز به لحاظ حق و حقوق، ثبات و امنیت شغل تغییر پیدا کند و شورا در قالب طرح‌های مختلف شهرداری را مکلف کرد تا شرایط نیروهای تمام وقت یا فصلی را تثبیت کند تا بهره‌ور شوند.
وی در خصوص در نظر گرفتن تدابیر در مورد ایمن‌سازی مسیر بی‌آرتی و ورود نکردن موتورسواران، تاکید کرد: این حوزه در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل گسترده است، در بخش حمل‌ونقل موضوعات کلان از جمله مترو و تأمین اتوبوس باید به زیرساخت‌ها فکر کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: از جمله مواردی که برای شهر غنیمت محسوب می‌شود، بی‌آرتی است؛ البته مسیر بی‌آرتی ایراداتی دارد و به طور کامل ایزوله نیست و به بعضی محلات راه دارد، در بعضی محلات، ارتباطی میان مسیر بی‌آرتی و کوی‌ها وجود ندارد و به دلیل رعایت نکردن قواعد مسیر بی‌آرتی ورود خودروهای شخصی و موتورها افزایش یافته است.
رشیدی خاطرنشان کرد: فشار ترافیک موجب شده است که ورود خودروها افزایش پیدا کند که نتیجه آن وقوع تصادفات عجیب و غریب است از جمله تصادفات موتور با موتور که سال گذشته حدود ۶۰ درصد بود و بیشتر فوتی‌های تصادفات درون‌شهری حول محدوده بی‌آرتی اتفاق افتاده است.
وی عنوان کرد: قبل از بحث در کمیسیون در کمیته‌های مشترک پیگیر موضوع بودم، دو مرتبه سیاست اجرایی به شهرداری دادیم و یک‌سری برنامه‌ها خواستیم تا اجرایی شود، اما با مسدود کردن بعضی مسیرها و نصب دوربین‌ها می‌توان وضعیت را به حد مطلوب رساند.
انتهای پیام/

پژوهشیار