با حكم وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي؛

سرپرست سازمان تامين اجتماعي مديرعامل شد/ 20 ماموريت وزير كار براي سالاري

1403/08/12 - 13:37 - کد خبر: 123875
مصطفی سالاری

نصر: به پیشنهاد هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های تابعه و طی حکمی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مصطفی سالاری» که پیش از این سرپرست سازمان تأمین اجتماعی بود، به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی منصوب شد.

به گزارش نصر، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در حكمي مصطفي سالاري را به عنوان مديرعامل سازمان تامين اجتماعي منصوب كرد.
اين حكم به استناد اصلاح ماده 113 قانون مديريت خدمات كشوري صادر شده است.

در پيوست حكم وزير 20 اولويت راهبردي و ماموريت مورد انتظار احمد ميدري از مصطفي سالاري آمده كه به شرح زير است:

“اولویت های راهبردی و ماموریتهای مورد انتظار مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی“
1- اداره امور سازمان تامین اجتماعی در چارچوب استاد بالادستی، سیاست های کلی تأمین اجتماعی قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، قانون برنامه هفتم پیشرفت و همچنین خداعشی ها، برنامه ها و دستورالعمل هایی منصوب هیات امنا و سایر ارکان صندوق.
2-  هماهنگی کامل با دبیرخانه هیات امنای سازمان و معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت متبوع در پیاده سازی راهبردها، سیاست ها برنامه ها
3- اداره سازمان مبتنی بر اصول شفافیت، پاسخگويی، عدالت، پاکدستی، همه جانبه نگری و پرهیز از بخشی نگری و استفاده از ظرفیت های همه شرکای اجتماعی در تصمیم سازی و تدوین و اجرای سیاستها و برنامه ها
4- ساماندهی بنگاه ها برای اجرای طرح خروج از بنگاه داری و اتخاذ رویکرد سهام داری
5- مشارکت فعال در تقویت گفتمان عدالت اجتماعی از طریق سه جانبه گرایی مشارکت ذی نفعان تقویت صدای گروههای کیستا از جمله بیکاران کارگران بازنشستگان از کار افتادگان و اصلاح سیاست ها در این راستا.
6- همکاری با واحدهای اقتصادی به منظور بهبود محیط کسب و کار و همراستا نمودن رشد واحدهای اقتصادی با فعالیت های سازمان.
7- تقویت نقش و بهبود عملکرد سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات بیمه ای چندلایه و تأمین درمان مناسب.
8- بهینه سازی و تخصصی کردن فعالیت های سازمان تامین اجتماعی بر حسب نوع خدمات خدمت گیرندگان و سطح خدمات.
9- استقرار سازوکار شایسته سالاری و شایسته گزینی به منظور ایجاد فرصت برابر در دسترسی به تصدی مشاغل عمومی و سمت های مدیریتی.
10- تحول خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات و تقویت ارائه خدمات غیر حضوری سازمان در زمینه خدمات بیمه ای به بیمه شدگان و کارفرمایان برای شفافیت تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به شرکای اجتماعی سازمان
11- توسعه سلامت الکترونیک با ارتقاء سامانه نسخه الکترونیک اعمال خطوط راهنمای بیمهای نظام نوبت دهی و ارجاع الکترونیک و دریافت برخط استاد پزشکی و حسابرسی و نظارت الکترونیک در حوزه سلامت.
12- ایجاد توازن بین منابع و مصارف سازمان با اصلاح ساختار و مقررات در زمینه معافیتها و یارانه های بیمه ای هدفمند نمودن معافيت ها و یارانه های بیمه ای بر اساس آزمون وسع با بهره گیری از پایگاه رفاه ایرانیان و بازنگری در شرایط برخورداری از خدمات سازمان.
13- پرداخت منظم هزینه های ارائه دهندگان خدمات درمانی.
14- تدوین و پیاده سازی طرح عدالت درمانی با اجرای سطح بندی مراکز و خدمات درمانی خرید راهبردی خدمات درمانی و کاهش عادلانه هزینه درمان برای کلیه بیمه شدگان به صورت یکسان و عادلانه در سراسر کشور
15-کاهش هزینه درمان بیمه شدگان با مشارکت موثر در اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع.
16-  ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگان و از کار افتادگان مشمول سازمان با بهره گیری از روش های نوین و کارآمد.
17- تنظیم و تصحیح رابطه سازمان با کارفرمایان و بیمه پردازان و تقویت نظام پاسخ گویی سازمان به مردم با اجرای نظارت مردم بر سازمان.
18- مدیریت صحیح و اصولی تعارض منافع در ساختار و مقررات سازمان اعم از تدوین ابلاغ و اجرای ضوابط.
19- اصلاح مقررات ساختارها و تشکیلات سازمان در جهت تامین عدالت و یکسان سازی قواعد و مقررات بیمه ای.
20-  گسترش کمی و کیفی و تنوع بخشی طرحهای بیمه ای و دسترسی آحاد جامعه به خدمات تأمین اجتماعی به ویژه در زمینه بیمه.
انتهای پیام/

پژوهشیار