خبر/

توضیحات اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی در خصوص شایعاتی پیرامون شیرهای پاستوریزه استان

1398/10/29 - 09:30 - کد خبر: 12379
شیر

نصر: اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی اطلاعیه ای در خصوص شایعاتی که در خصوص شیر های پاستوریزه در فضای مجازی در حال انتشار است صادر کرد.

به گزارش نصر، در این اطلاعیه آمده است: بر اساس استاندارد ملی ۹۳ ، شیرهای پاستوریزه باید از نظر سم قارچی آفلاتوکسینm1 کنترل و آزمایش گردند . بر همین اساس کلیه واحدها تولیدی موظف به تست و کنترل این فاکتور در شیرهای خام دریافتی بوده و مستندات آن را به اداره استاندارد ارائه می نمایند . به عنوان مثال واحد تولیدی پگاه تبریز که روزانه به طور متوسط ۲۵۰ تن شیر خام دریافت می کند ، از طریق کیتهای تست آفلاتوکسین همه محموله های شیر خام را مورد آزمون قرار می دهد .  علاوه بر آن  سازمان ملی  استاندارد به طور منظم از واحدهای تولیدی و سطح بازار نمونه برداری و آزمون انجام می دهد که هیچ موردی از آفلاتوکسین m1 گزارش نشده است .
این اداره کل به عموم شهروندان عزیز در خصوص سلامت شیرهای پاستوریزه و استریلیزه بسته بندی شده، اطمینان خاطر داده و تاکید می نماید که این گونه جو سازی ها و شایعه پراکنی ها اساس علمی و واقعی نداشته و هدفی جز تخریب صنعت لبنیات و تشویش اذهان عمومی و تهدید امنیت غذایی جامعه ندارند . مجددا خاطر نشان می سازد اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی نظارت دقیق بر محصولات غذایی و مخصوصا لبنیات پاستوریزه اعمال نموده و با جدیت ،  وظایف محوله در خصوص نظارت و تضمین سلامت غذایی را انجام می دهد .

انتهای پیام/

پژوهشیار