استاندار آذربایجان شرقی در واکنش به انتقادات از آلایندگی زیست محیطی معدن طلای اندریان؛

کارشناسان از بیان مطالب غیرمستند خودداری کنند

1398/10/28 - 19:42 - کد خبر: 12376
محمدرضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی در واکنش به انتقادات از آلایندگی زیست محیطی معدن طلای اندریان گفت: کارشناسان در اظهار نظرهای خود دقت لازم را داشته باشند و از بیان مطالب غیرمستند و ایجاد ناامنی روانی در جامعه خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار نصر، «محمدرضا پورمحمدی» استاندار آذربایجان شرقی در پنجاه و هشتمین شورای گفت ‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان نسبت به انتقادات در خصوص آلایندگی زیست محیطی معدن طلای اندریان، واکنش نشان داد و گفت: لازم است کارشناسان در اظهار نظرهای خود دقت لازم را داشته باشند و از بیان مطالب غیرمستند و ایجاد ناامنی روانی در جامعه خودداری کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: یکی از بهترین گروه های تحقیقاتی دانشگاه تبریز بر موضوعات مطرح شده متمرکز و آزمایش های لازم را انجام داده است. زیر سوال بردن تحقیقات دانشگاهی بیمه و مالیات دارد، منتقدان این موضوع را در نظر داشته باشند، خبرنگاران نیز در انتشار اخبار و اظهارنظرهای اعلامی اعتبار و صحت آنها را دقیق‌تر بررسی کنند.
گفتنی است، فعالیت خارج از قواعد و اصول زیست محیطی معدن طلای اندریان در شهرستان ورزقان، این منطقه را با بحران آلودگی آب و خاک و نیز تهدید سلامت عمومی مواجه کرده است.
گزارش نصر می افزاید، در حالی که کارشناسان زیست محیطی معتقدند فعالیت معدن طلای اندریان با روش خطرناک لیچینگ سیانوری سلامت شهروندان آذربایجانی را به مخاطره انداخته است، مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان هر گونه وجود آلودگی نگران کننده در معدن طلای اندریان را رد می کنند.

انتهای پیام/

پژوهشیار