مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل؛

موزه عسل در اردبیل ایجاد می‌شود

1398/10/28 - 11:00 - کد خبر: 12323
موزه عسل

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به قابلبیت‌های این استان در زمینه تولید عسل اصیل گفت: در صورت همکاری اتحادیه صنف عسل و لبنیات‌فروشان آماده راه‌اندازی موزه عسل در اردبیل هستیم.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، نادر فلاحی امروز در جلسه بررسی روند راه‌اندازی موزه عسل در اردبیل اظهارداشت: راه‌اندازی موزه‌هایی که بتواند بخشی از قابلیت‌های این استان را به نمایش بگذارد حمایت می‌شود.
وی افزود: عسل تولیدی استان اردبیل در کشور بی‌نظیر است و بواسطه پوشش گیاهی کوه سبلان کیفیت قابل توجهی دارد.
وی از تلاش برای راه‌اندازی موزه عسل با هدف معرفی سابقه تولید، شیوه‌ها و ادوات تولید و انواع عسل تولیدی در این استان خبر داد.
وی به ثبت ملی عسل و خامه (بال-قیماق) اشاره کرد و گفت: برندسازی المان‌های استان بویژه عسل که نمادی از سوغات و کوه پربرکت سبلان است یکی از ضرورت‌های معرفی گردشگری غذا در این استان است.
فلاحی همچنین از برگزاری جشنواره عسل و لبنیات استان به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری غذا خبر داد.
استان اردبیل رتبه سوم در تولید محصول عسل در کشور را دارد و به علت حضور پرشمار گردشگران در استان، علاوه بر صادرات، فروش عسل در داخل استان نیز با برند عسل سبلان رواج دارد.
سال گذشته ۳۵ تن عسل تولیدی در استان اردبیل با برند عسل سبلان به خارج از کشور صادر شده و صادرات این محصول در سال جاری نیز ادامه دارد.
سرانه مصرف عسل در استان اردبیل یک کیلوگرم بوده و نیاز استان حدود هزار و ۱۵۰ تن برآورد شده است.
حدود پنج تن عسل تولیدی و مازاد بر نیاز استان اردبیل نیز به سایر مناطق کشور و خارج صادر می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار