اولین نمایشگاه گروهی تخصصی آبرنگ مجموعه استودیوک برگزار شد: 

خلق هزار رنگ، هزار سو  با رقص قلم در آب و رنگ 

1403/07/30 - 18:57 - کد خبر: 123181
نمایشگاه آبرنگ

نصر: «هزار رنگ، هزار سو» عنوان نمایشگاه گروهی آثار «آیلار ایمانی»و هنرجویانش است که در روزهای پایانی مهرماه، گالری آرتمیس هتل لاله پارک را آبرنگی کرد .

به گزارش نصر، «آیلار ایمانی» از گروه آبرنگ مجموعه استودیوک، از آغاز مسیر هنری خود چنین گفت: من از کودکی به واسطه حضور در خانواده ای هنری ، و حمایت آنها به خصوص مادرم، در مسیر هنر و نقاشی قرار گرفتم و از کودکی با علاقه و بصورت مداوم و تخصصی تمام تکنیک هارا دنبال میکردم. با گذرندان دوره ها و ورکشاپهای تخصصی سیاه قلم؛ پاستل گچی، رنگ روغن و آبرنگ در محضر اساتید به نام ایران و با ممارست و تمرین در طی سالیان روی تکنیک‌های مختلف به خصوص آبرنگ مسلط گشتم و به صورت محدودی به آموزش آموخته‌های خود میپردازم.
 

وی عالم آبرنگ را برایمان توصیف کرد: با وجود فعالیت‌های هنری چندین ساله، من در شروع دوران کرونا تمرکز ویژه‌ای روی بررسی تکنیک ها و سبک‌های جدید آبرنگ داشتم بطوری که  نگاه من به آموزش این تکنیک با آموزش های سنتی،صرف رنگ و آب و لکه متفاوت است. تاکید من بیشتر بر روی شفافیت و تنوع و پختگی رنگ ها و نوع اجرای متفاوت آن است. در این راستا هنرجویان ما در انتخاب طرح ها، این مهم را لحاظ می کنند.
 همچنین در کنار رعایت اصول صحیح طراحی و حجم سازی، آموزش مباحث تئوری مربوط به تکنیک آبرنگ و شناخت ابزار اهمیت به سزایی دارد.

هزار رنگ، هزار سو
ایمانی بیان داشت: این اولین نمایشگاه گروهی تخصصی آبرنگ مجموعه استودیوک  در این سطح است که شامل ۵۶ اثر از ۲۲ هنرجو میباشد.
 مطالعه اثار هنرمندان خارجی و داخلی، بررسی سبکهای متفاوت آثار آبرنگ اساتید پیشکسوت  یکی از اصول آموزشی هنرجویان ما بوده تا در انتخاب ایده نقاشی، منبع الهام داشته باشند. 
وی در توصیف ۳ اثر خود در نمایشگاه گفت: از این مجموعه آثار یک مفهوم قابل درک و لمس هست؛ زنانی که با وجود مشکلات، دردها و رنج هایی که متحمل شده اند، همچنان قوی و با اراده، کنترل دنیای خود را در اختیار دارند و برای زیستن، آرامش و بودن تلاش می کنند.

عنوان نمایشگاه
وی در خصوص عنوان نمایشگاه«هزار رنگ هزار سو» آن را روایتِ ذوقی برای زندگی، شوری برای خلق کردن، رنگی جاری از دیدگان هنرمند
 که از پشتِ پنجره‌ مه آلود زندگی، نوری تازه به حیاتِ آدمی می تابد و این هزار رنگ، گامی نو در هنر پدید آورده چرا که همه هنرجویان، رنگ های وجودی خود را به تصویر کشیده اند.
 

«پریسا سعیدیه» موسس گروه هنری استودیوک که این نمایشگاه را برگزار کرده می گوید: «استدیوک» از سال ۹۵ در تهران بناگذاری شده و اکنون در تبریز با رونمایی از آثار گروهی هنرهای آبرنگ، پاستل، سیاه قلم و رنگ روغن فصل جدیدی در زمینه ی نمایشگاه های تخصصی باز کرده است.
سعیدیه با سبک نوینی در آموزش به هنرمندان جوان، فرصت خلاقیت و نوآوری میدهد و شکوفایی و استعداد هنرمندان جوان را مدنظر دارد. وی از سختی های این راه می گوید: از چالش های این مسیر، فرهنگ سازی دور شدن از سیستم کلاسیک و سنتی آموزش برای مخاطبین بوده که هم اکنون با استقبال قابل توجه هنردوستان همراه شده است.  
وی در پایان از برنامه های آتی و نمایشگاه های جدید نسل نو هنرمندان در گالری آرتمیس خبر داد.
 

به گزارش نصر، «فرید اسلامی» رئیس انجمن نقاشان، در اختتامیه این نمایشگاه گفت: ویژگی جذاب نمایشگاه هنرجویان خانم ایمانی این بود که همه آثار به دست هنرمندان تازه کار خلق شده بودند که کیفیت خوب آثار، نوید آثار عالی تری در آینده را می دهند. این حرکت خوبی است که نسل جدید آبرنگ های شهرمان را می بینیم. تبریز نیازمند این اتفاقات خوب و تاثیر گذار است که برای آینده فرهنگ و هنر شهرمان امید بخش است. 
 وی نوید دو رویداد همری در تبریز را می دهد: انشالله نمایشگاه هنری آبرنگ در نیمه دوم آبان ماه با جمعی از هنرمندان این حوزه برپا خواهد شد. معتقدم آبرنگ از ویژگی های زیادی برای جذب مردم به سمت هنر برخوردار است و از این حیث می‌تواند اذهان ملت را به این سمت سوق دهد. 
وی افزود: ما باید در جهت تربیت نسل جدید هنرمندان آبرنگ کار کوشا باشیم تا ادامه دهنده راه بزرگان باشند. در این راستا، از سال ۱۴۰۰، یک گروه آبرنگ تبریز تشکیل دادیم که ان‌شالله سال آینده جشنواره بزرگی هم برای این هنر ترتیب خواهیم داد تا ان‌شالله پدیده های این حوزه دیده شوند و این هنر را تخصصی تر ادامه دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار