با حضور اعضای شورای شهر و شهردار تبریز/

چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند به پایان رسید

1403/07/30 - 17:48 - کد خبر: 123178
تئاتر خیابانی

نصر: طی مراسمی که عصر دیروز در تالار تربیت تئاتر شهر تبریز برگزار شد، برگزیدگان چهارمین جشنواره تئاتر شهروند مشخص شدند.

به گزارش نصر، تشویق‌های حاضرین در اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند با معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهروند، شور تئاتری را در تبریز به راه انداخت.
در این مراسم جمعی از اعضای شورای شهر تبریز از قبیل، غلامرضا احمدی، روح الله رشیدی، حجت‌‌الاسلام زعفرانچی‌لر به همراه رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، امیر نصی بیگی و یعقوب هوشیار حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم اصغر آدی بیک ضمن خوش آمدگویی به مهمانان حمایت از هنر تئاتر را از جمله اهداف و برنامه‌‌های شهرداری کلانشهر تبریز و منطقه 7 این مجموعه عنوان کرد. وی توسعه و پیشبرد پروژه‌های فرهنگی را در کنار پروژه‌های عمرانی از جمله نیاز‌های اساسی تبریز دانست.
تئاتر را هنر زیستن است یعقوب هوشیار، شهردار کلانشهر تبریز، در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهروند آذربایجان شرقی گفت: زمانی که در این نوع رخدادها شرکت می‌کنم احساس مطلوبی نسبت به پروژه‌های شهری دارم که توجه به هنر و فرهنگ نیز از جمله مهمترین آن‌ها است .
وی گفت: این‌گونه حرکت‌های فرهنگی رویکرد جدیدی در کلانشهر‌ها و توجه به خدمات اجتماعی است.هوشیار با اشاره به اینکه این جشنواره برای چهارمین بار در تبریز اجرا می‌شود گفت: تئاتر یکی از موضوعات ویژه است ودر کل هنر زیستن است.
شهردار تبریز در پایان خاطرنشان کرد: تئاتر آن چیزی است که نسل جدید ما به آن احتیاج دارد و بهترین شیوه فرهنگ سازی است.
شهرداری فضای سالم را برای جوانان فراهم کرده است 
عضو هیئت داوران چهارمین جشنواره تئاتر  خیابانی شهروند آذربایجان شرقی گفت: از تلاش شهرداری تشکر می‌کنم برای اینکه موجبات این رویداد را فراهم کرده است . آتش تقی پور ، در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی تیاتر خیابانی شهروند آذربایجان شرقی گفت: ما پیران هنر، به همراه مدیران حوزه‌های مختلف، مسئولیت سنگینی در قبال نسل ‌جوان داریم . 

و باید دلسوز جامعه و جوانان و هنرمندان باشیم 
وی تاکید کرد: تئاتر خیابانی مستقیما با مخاطب در ارتباط است و می‌تواند در چند دقیقه تاثیر خود را بر جامعه و مخاطب داشته باشد.
چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهروند،  با دبیری امیر شهروند و با حضور ۱۲ اثر نمایشی  از ۷ شهر آذربایجان شرقی، طی روزهای ۲۵ لغایت ۲۸ مهر در تبریز برگزار شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار