مدیرعامل راه آهن؛

مشکلات قطار اتوبوسی تبریز به دانشگاه شهید مدنی رفع می‌شود

1403/07/24 - 08:49 - کد خبر: 122717
ریل، قطار

نصر: مدیر عامل راه اهن کشور در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی نسبت به بررسی و رفع مشکلات قطار اتوبوسی تبریز به دانشگاه شهید مدنی قول مساعد داد.

به گزارش نصر، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در ۴۰ کیلومتری تبریز واقع شده است و بیشتر دانشجویان تبریزی این دانشگاه از قطار برای رفت و آمد به دانشگاه استفاده می کنند ولی افزایش تقاضا و کاستی های این قطار باعث شده دانشجویان از وضعیت نامناسب این ریل باس ناراضی باشند.
بهرام سرمست استاندار آذربایجان شرقی هم در دیدار با جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه آهن کشور خواستار افزایش تعداد رام‌های قطار مسیر تبریز-تهران و بالعکس شد.
بررسی مسائل و مشکلات جاری ایستگاه‌های قطار در سایر شهرستان‌های آذربایجان شرقی نیز از دیگر محورهای این دیدار بود.
طرح برقی کردن راه آهن تبریز – دانشگاه شهید مدنی آذربایجان که نخستین طرح مشترک همکاری ایران و روسیه در حمل و نقل ریلی است به طول ۴۶ کیلومتر در مهرماه سال ۱۳۹۱ افتتاح شد و برای اجرای آن ۱۰ میلیون یورو هزینه شده است.
این طرح به منظور تسهیل جا به جایی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و کارکنان شهرک شهید سلیمی اجرا شد و با راه اندازی قطار ریل باس تبریز – دانشگاه شهید مدنی آذربایجان روزانه ده رام قطار مسافری با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در این مسیر حرکت می کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار