در مراسم تجلیل از هنرمندان موسیقی آذربایجانی/

آواز در خط اصالت آذربایجانی

1403/07/20 - 22:12 - کد خبر: 122480
مراسم شعر ترکی

نصر: شعر ترکی در ترکیب با موسیقی اصیل آذربایجانی، نفس حقی می شود که روح نواز است و زندگی را به وجود انسان می دمد. این اصالت آذری و صدای گوش نواز موسیقی آذربایجانی را عصر پنجشنبه در آموزشگاه ستاری با حضور هنرجویان تجربه کردیم. 

به گزارش نصر، «احمد ستاری» مدیرآموزشگاه موسیقی ستاری، خواننده و موسیقی شناس از فعالیت این آموزشگاه از سال ۱۳۹۳ می گوید: در اینجا سعی می کنیم با بهره گیری از اساتید مجرب و بنام موسیقی در منطقه شمال غرب کشور، بصورت علمی و آکادمیک سه گرایش عمده موسیقی آذربایجانی، ایرانی و کلاسیک اروپا برای تمامی گروه های سنی، موسیقی کودک(ارف)، نوازندگی، آواز، علوم تئوری موسیقی و سولفژ بیاموزیم. 
وی هدف این گردهمایی را به روز کودک بسط داد: به میمنت این روز، مراسمات زیادی را در شهر شاهد بودیم لذا مراسم تجلیل از  هنرجویان با استعداد این آموزشگاه را که از رده سنی ۶ سال به بالا، در جشنواره سراسری موسیقی جوان مقام کسب کرده اند، به مناسبت روز کودک، امروز برگزار کردیم.
وی افزود: من همواره در مقام معلم، از کودکان درس زندگی آموخته ام که یکی از این درس ها، بخشش و صلح طلبی آنها بوده که برای این روزهای جهان، همین صلح را آرزومندیم. 
وی در ادامه به معرفی پنج نفر از هنرجویان آموزشگاه خود که در هفدهمین جشنواره سراسری موسیقی جوان مقام کسب کرده اند، پرداخت: در گروه سنی الف، آرتین شهرکی نژاد مقام اول و آیناز بابایی مقام دوم را کسب کرده اند. در گروه سنی ب، رضا اصغری مقام اول و آیلین عبادی، مقام دوم را کسب کرده اند. در گروه سنی ج، خانم زینب رستمی مقام کسب کردند. همچنین سپهر مسلمی، از معلمان جوان آموزشگاه هستند که در رشته تار گروه سنی ب مقام آورده اند. 


 
در آموزشگاه ما، «سلین ششگلانی» کودک شش ساله مغام ضربی می نوازد و در حالی که هنوز خواندن و نوشتن بلد نیست، ۴۰ شعر و بیاتی ترکی حفظ است و می خواند. 
در اینجا، در پی استعداد یابی کودکان، رنگ صدا و احساس آنها را می شناسیم. گوش موسیقیایی آنها را می سنجیم. معتقدیم هر انسانی استعداد خاصی در وجودش دارد. به تناسب استعدادی که در کودکان میابیم، هنر موسیقی را به آنها می آموزیم تا هریک با تلاش و هنر خود، آینده درخشانشان را رقم بزنند.


 
ستاری در پاسخ به خبرنگار نصر از دورنمای شغلی این کودکان گفت: این هنرمندان با پیشرفت خود، انگیزه می گیرند و اعتماد به نفس یک موزیسین و خواننده را دارند. من باور و ایمان قلبی دارم که هر یک از هنرجویان این آموزشگاه، به مفاخر ایران و مفاخر شرق در چشم جهانیان تبدیل خواهند شد. چنانکه در دنیا، هنرمندان آذربایجانی داریم که در صنعت موسیقی بسیار خوش درخشیده اند همچون دکتر خسرو علمیه، امید گرجی و ... 
وی افزود: معتقدم معلم موسیقی که بتواند با متود های درست دمیا، به آموزش کودکان بپردازد، نتیجه درخشانی از هنرجویانش خواهد گرفت. 
انتهای پیام/

پژوهشیار