مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی مطرح کرد:

افزایش دوبرابری قیمت خامه / دولت جلوی صادرات را بگیرد

1403/07/14 - 21:23 - کد خبر: 122096
لبنیات

نصر: مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی گفت: شرکت های تولید چربی بدون اجازه خامه فله ای را به دوبرابر قیمت عرضه می‌ کنند و این در حالی است که دولت اجازه افزایش قیمت را تاکنون نداده است. 

به گزارش نصر، "سید جلال هاتف" در گفتگو با خبرنگار نصر در واکنش به وضعیت کمبود خامه و کره در بازار گفت: در حوزه چربی و خامه نیاز بود تا دستگاه نظارتی چند ماه قبل وارد می شد، چربی که سال گذشته نرخ گذاری شده بود، هر میزان چربی 2 هزار تومان بود که این نرخ اکنون تا به 4 هزار تومان افزایش یافته است.
هاتف ادامه داد: میزان چربی که خودمان در پگاه استحصال می کنیم، در تولیدات خودمان استفاده می کنیم و این میزان مطابق گذشته تولید و مصرف می شود. 
وی افزود: اما اکنون دولت با توجه به اینکه افزایش قیمت را نمی دهد هیچ گونه صرفه اقتصادی ندارد تا چربی 2 هزار تومانی را 4 هزار تومان خریداری کنیم. 
مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گفت: خامه فله متاسفانه بی در و پیکر افزایش قیمت داشته است و مجموعه هایی مانند کشت و صنعت مغان که قبلا خامه میفروخت اکنون به ما خامه نمی فروشد و نیاز است این مجموعه ها حداقل به خاطر تنظیم بازار با پگاه به عنوان یک مجموعه شبه دولتی همکاری کنند. 
تمامی موجودی ها و تولیدی های ما مشخص است و هیچ گونه امکان احتکار ندارد. 
وی اضافه کرد: برخی دیگر از شرکت ها نیز وجود دارد که متاسفانه در این وضعیت بازار، فروش نداشته و جلوی فروش را بسته اند که لازم است در چنین وضعیتی به کمک بازار بیایند. 
در مجموعه پگاه به دلیل شرایط حاکم در بازار جلوی صادرات را هم گرفته ایم. 
وی با تاکید بر علت اصلی وضعیت بازار گفت: شرکت های تولید چربی بدون اجازه خامه فله ای را به دوبرابر قیمت عرضه می‌ کنند و این در حالی است که دولت اجازه افزایش قیمت را تاکنون نداده است. 
هاتف گفت: در مجموعه پگاه هیچ افزایش قیمتی از ابتدای سال تاکنون نداشته ایم، اگر دولت نرخ جدید شیر (18 هزار تومان) را تصویب کند ما نیز افزایش قیمت را اعمال خواهیم کرد. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: نیاز است دولت در چنین شرایطی سریعا جلوی صادرات را بگیرد و بازار داخل را تامین کند. 
انتهای پیام/

پژوهشیار