یادداشت نصر/

آقای سرمست، "استاندار مردم" باشید!

1403/07/09 - 07:30 - کد خبر: 121750
بهرام سرمست

نصر: معرفی "بهرام سرمست" به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی، از آن دست اخبار یک خطی؛ اما "کثیر التحلیل" سیاسی، اقتصادی و توسعه محوری است که بعدا بدان پرداخته خواهد شد؛ با این حال، این انتخاب از منظر حوزه ماموریتی این چهره اصلاح طلب و مطالبات انباشته شده آذربایجان شرقی، از اهمیت بیشتری برخوردار است!

فارغ از چرائی و دلایل تصمیم دولت در انتخاب یک چهره سیاسی برای مدیریت ارشد استان، "بهرام سرمست" باید بداند که در اوج گسست "مدیریت مردم مدارانه" در استان، ذیل مطالبات اصل و مهم شهروندی و توسعه محور، جانشین استاندار فقیدی می شود که پیش تر، نبض پروژه اعتمادسازی دوباره میان حاکمیت، دولت و مردم را به خوبی به دست گرفته بود.

پس از دوران موفق و مقبول استانداری شهید فقید، "مالک رحمتی" در آذربایجان شرقی و تجربه مدیریت مردمسالارانه وی، که حتی مدیران استانی، پیمانکاران و تمامی کارگزاران دولتی و خدماتی از تیغ نظارتی و مطالبه گری های او در امان نبودند، حالا مردم استان انتظار تداوم راهی را از استاندار جدید را دارند که جز به پی گیری عاملانه امور ختم نمی شد!

بهرام سرمست که اتفاقا از منظر تجارب مدیریتی کلان در حوزه وزارت کشور و همچنین، آشنائی با چم و خم استانداری و مدیریت نیابتی دولت در استان، تجربه و کارنامه پر و پیمانی هم برای خود دست و پا کرده است، به خوبی می داند که مدیریت در استانی همچون آذربایجان شرقی، تفاوت های بسیاری با دیگر مناطق دارد و ناگزیر از نگاهی متفاوت به استان است!

استاندار جدید، ناگزیر از انتخاب یکی از دو راه مدیریتی تجربه شده است، پشت "میزنشینی صرف" در کاخ استانداری، دوری از مردم و مدیریت از راه دور کارها، یا تبدیل شدن به "مرد میدان" و استانداری از جنس مردم و در میان آن ها، برای احیاء دوباره اعتماد عمومی و زدودن ذهنیتی که معتقد است، "سرمست" مدیری دور از مردم خواهد بود!

بهرام سرمست، حتی اگر منتسب به جریان اصلاح طلبی استان، حلقه اول رئیس جمهور، گزینه اصلاح طلبان سنتی مرکز، سهم دولت تدبیر و امید یا حتی توانمندترین گزینه استانداری برای مدیریت ارشد آذربایجان شرقی باشد، باید، "استاندار در تراز مردم" باشد؛ چراکه مردم استان، "استاندار مردمی" را به مدیر "لمیده بر صندلی" ترجیح می دهند!

به قلم احد نقش شور

انتهای پیام/

پژوهشیار