رییس کمیته المپیک؛

ورزشکاران مهاجرت کرده هیچ محدودیتی برای بازگشت ندارند

1398/10/25 - 14:45 - کد خبر: 12174
سیدرضا صالحی امیری

نصر: رییس کمیته المپیک درباره تعلیق فدراسیون جودو می‌گوید: هیچ ورزشکاری مهاجرت کرده‌ای محدودیتی برای حضور و بازگشت به کشور ندارد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «سید رضا صالحی امیری» امروز در تشریح سفر پنج روزه به لوزان سوئیس و دیدار با مقامات ارشد ورزشی کمیته بین المللی المپیک به خبرنگاران گفت: در روز نخست سه دیدار با چهار مدیر ارشد (ioc) برگزار شد.
وی افزود: محور بحث درباره المپیک ۲۰۲۰ توکیو و موانع انتقال پول بود که آنها هم حضور و درخشش موفق ایران را در این رویداد خواستار شدند.
رییس کمیته المپیک درباره تعلیق فدراسیون جودو می‌گوید: فدراسیون جهانی با سناریوی از پیش تعیین شده هدف تخریب را داشت که ما مدارک خود را به دادگاه بین المللی ورزش ارسال کردیم و در آینده نزدیک به پرونده رسیدگی می شود.
وی افزود: همچنان معتقدیم این تعلیق غیر قانونی، غیر اخلاقی و غیرحقوقی است. «توماس باخ» رییس کمیته بین‌المللی المپیک هم اعلام کرد که پس از اعلام نتایج درباره جودو ایران تصمیم گیری می شود.
صالحی امیری با اشاره به مهاجرت ورزشکاران گفت: معتقدیم نباید مانع مهاجرت ورزشکاران شویم و باید شرایطی ایجاد کنیم که ورزشکاران چه در داخل و خارج احساس امنیت داشته باشند.
وی ادامه داد: حتی وزیر ورزش هم در دیدار با توماس باخ گفت که هیچ ورزشکار مهاجری برای برگشت مشکل ندارد و هیچ قهرمان ممنوع الورود و خروج نداریم بلکه تمام اخبار منفی شانتاژ رسانه‌های معاند است.
رییس کمیته ملی المپیک افزود: نباید با بزرگنمایی مهاجرت ورزشکاران تصویر دیگری نشان دهیم و ما نسبت به مساله مهاجرت رویکرد تخریبی و سیاسی نداریم و انگیزه مهاجرت آنها ثانویه است.
هیچ ورزشکاری مهاجرت کرده‌ای محدودیتی برای حضور و بازگشت به کشور ندارد.
صالحی‌امیری به دیدار با رییس اتحادیه جهانی کشتی نیز گریزی زد و گفت: «نناد لالوویچ» سه بار حمایت خود را از کشتی ایران اعلام و تکرار کرد که کشتی بدون ایران معنا ندارد.
رییس هیات اجرایی افزود: این سفر و دیدارها در جهت تحکیم بین نهادهای ورزشی ایران با نهادهای بین المللی ورزشی است و باید برای توسعه این ظرفیت تلاش کرد.
صالحی امیری گفت: در این سفر برای نخستین بار وزیر ورزش حضور داشت که این اعلان تک صدایی ورزش ایران در نزد نهادهای بین‌المللی ورزشی بود.
ما برای کاهش تهدید و افزایش فرصت به توسعه و تقویت دیپلماسی نیازمند هستیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار