مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

ترقی هشت پله‌ای جایگاه دانش‌آموزان زنجانی در کنکور سراسری

1398/10/25 - 12:25 - کد خبر: 12137
کنکور، آزمون

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با تلاش‌های انجام گرفته، دستگاه تعلیم و تربیت این استان توانست با جهش هشت پله‌ای در کنکور سراسری از رتبه ۲۴ به رتبه ۱۶ کشوری دست یابد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ابراهیم رفیعی شامگاه دیشب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اقدامات این اداره کل طی ۱۰ ماه گذشته افزود: رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت استان برنامه محوری، توجه به سلامت و شادابی دانش آموزان، توسعه و تعمیق فعالیت های پرورشی و توجه ویژه به عدالت آموزشی است.
وی اضافه کرد: ارتقای فرهنگی و هویت مستقل سازمانی و احیای اخلاق روابط انسانی در سازمان، توسعه مراکز رفاهی و درآمدهای اختصاصی، توسعه و حمایت از مشارکت های مردمی در مراکز غیر دولتی، توجه ویژه به ابعاد نظارتی درون سازمانی و اهتمام ویژه به حضور جوانان و بانوان در حوزه های مدیریتی از دیگر اقدامات بوده است.
این مسؤول ادامه داد: در راستای تحقق این اهداف، تدوین برنامه راهبردی سه ساله، تدوین برنامه اجرای سند تحول بنیادین، افتتاح ۱۴ پروژه آموزشی و ورزشی، اجرای طرح نماد (مقابله با آسیب های اجتماعی) و یاریگران زندگی (طرح پیشگیری از اعتیاد)، نیز مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: توزیع  ۹ هزار جلد کتاب کمک درسی در مدارس هدف، توزیع تجهیزات هنرستانی و اجرای طرح ابتکاری نظارتی " ناعم"  در سطح استان از دیگر اقدامات این دستگاه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس جایگاه استان در همه شاخص ها نسبت به ۱۰ ماه گذشته بهبود یافته که از جمله آنها می توان به کسب ۱۱۰ مقام کشوری در فعالیت های پرورشی و انتخاب تنها چهره ملی دانش آموزی فعال نماز کشور اشاره کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار