خبر/

مزایای میزبانی تبریز از دیدار ایران و قطر

1403/06/29 - 19:53 - کد خبر: 121157
استادیوم یادگار امام تبریز

نصر، ورزشگاه یادگار امام تبریز به عنوان یکی از دو میزبان نهایی دیدار تیم های ملی ایران و قطر برگزیده شده است.

به گزارش نصر، در حالی که روز گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) نام ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز را به‌عنوان میزبان این مسابقه در سایت خود درج کرد که هنوز این خبر به صورت رسمی از طرف فدراسیون فوتبال ایران تایید نشده است و احتمالا تا پایان هفته میزبان نهایی دیدار تیم های ملی ایران و قطر مشخص می شود.
پس از میزبانی فاجعه بار اصفهان از دیدار تیم ملی ایران و قرقیزستان و آبرو ریزی جهانی فدراسیون فوتبال، این بار مسئولان این فدراسیون چاره ای جز برگزاری دیدار مهم برابر قطر در ورزشگاه آماده یادگار امام ندارند و باوجود عدم تمایل بنظر می رسد برای حفظ آبرو مقابل قطر میزبان جام جهانی بایستی تبریز را برای این دیدار انتخاب کنند. البته مشهد که چند سالی است پس از اتفافات غیرمنتظره در ورزشگاه امام رضا (ع) اجازه برگزاری هیچ مسابقه ای را نمی دهد، پس از مطرح شدن نام تبریز به یک باره اعلام کرد این شهر نیز آماده میزبانی از این دیدار است اما شنیده ها حاکی از آن است که ورزشگاه دوم این شهر برای میزبانی قرار است انتخاب شود.
شنیده می شود مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان که در یک ماه اخیر چندین بار آمادگی خود را برای میزبانی پس از دو دهه اعلام کرده اند، دو درخواست از مسئولان فدراسیون دارند که می توان از آنها بعنوان مزایای این میزبانی نام برد؛ خرید یک دستگاه VAR ثابت برای ورزشگاه یادگار امام و افزایش لوکس های نورافکن های این ورزشگاه درخواست هایی هستند که در صورت حل آنها هم تبریز می تواند از این میزبانی سود برد و هم حداقل آبروی تیم ملی در این بازی حفظ شود. البته جاده بانوان این ورزشگاه نیز تا 5 مهر ماه تکمیل و به بازی آسیایی تراکتور مقابل نماینده هندوستان خواهد رسید و از این بابت نیز مشکلی وجود ندارد.
با این حال این تصمیم به فدراسیون فوتبال ایران بستگی دارد که در مدت زمان باقی مانده برای این دیدار با تایید این ورزشگاه از زمان باقی مانده برای تکمیل این استادیوم استفاده کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار