در نشست هم‌اندیشی کارفرمایان و مدیران مراکز خرید و برند‌های تجاری تبریز عنوان شد:

مراکز خرید ، نماد‌های کارآفرینی

1403/06/29 - 08:05 - کد خبر: 121109
ناصردوست

نصر: اولین نشست هم‌اندیشی کارفرمایان و مدیران مراکز خرید و برند‌های تجاری تبریز با حضور مدیر مسئول نشریه تجارت طلایی و نماینده انجمن مراکز خرید خاورمیانه به میزبانی شرکت آرسکو در تبریز  برگزار شد.

به گزارش نصر، رضا مسعودی، رئیس هیئت مدیره شرکت آرسکو و سرمایه‌گذار بخش خصوصی، در ابتدای این نشست ضمن معرفی سابقه فعالیت و  پروژه‌های جدید این شرکت، بر اهمیت هم‌اندیشی در شرایط فعلی اقتصادی تأکید کرد.
مسعودی اظهار داشت: «در وضعیت کنونی، مدیران مراکز تجاری، به‌ویژه در تبریز، باید با گردهمایی و هم‌اندیشی درباره موضوعات و چالش‌های خود به دنبال راه‌حل‌های مؤثر باشند. این جلسات نه تنها به حل مشکلات کمک می‌کند، بلکه می‌تواند زمینه‌ساز نوآوری و پیشرفت در این حوزه باشد.»
 

شاهرخ کشاورز، نماینده انجمن مراکز خرید خاورمیانه و مدیر مسئول نشریه تجارت طلایی ، نیز در این نشست به اهمیت مراکز خرید به‌عنوان نسخه مدرن شده  بازارهای سنتی اشاره کرد. او افزود: «در یک دهه گذشته، شهر تبریز شاهد تحولات چشمگیری در زمینه مراکز تجاری-تفریحی بوده و توانسته جایگاه مهمی در عرصه تجارت کشور به‌دست آورد.»
 

کشاورز همچنین با تأکید بر اهمیت خرید حضوری در سطح جهانی بیان کرد: «۹۴ درصد خریدها در ایران به‌صورت حضوری انجام می‌شود و تنها ۶ درصد از خریدها به‌صورت آنلاین است. این امر به دلیل تجربه لذت‌بخش و حس مطلوبیت در خرید حضوری است که در خرید آنلاین نمی‌توان آن را به‌دست آورد.» او در ادامه با اشاره به نقش کلیدی مراکز خرید در اقتصاد کشور، گفت: «این مراکز نه تنها به‌عنوان نمادهای اقتصادی، بلکه به‌عنوان نمادهای کارآفرینی نیز شناخته می‌شوند.»
وی ضمن دعوت از تمام مراکز خرید و برندهای تبریز برای شرکت گسترده تر در مجامع ملی و بین المللی افزود: «مدیران و سرمایه‌گذاران شهر تبریز با عدم حضور در نمایشگاه‌ها و گردهمایی‌های تجاری، فرصت‌های پیشرفت و حل چالش‌های خود را از دست می‌دهند.»
 

گفتنی است ، در پایان این نشست، مدیران مراکز تجاری-تفریحی تبریز به هم‌اندیشی در مورد چالش‌های موجود پرداخته و راهکارهایی برای حل آن‌ها پیشنهاد کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار