خبر/

 پس‌لرزه نشست پزشکیان 

1403/06/28 - 10:41 - کد خبر: 121036
نشست خبری پزشکیان

نصر: یکی از ابهامات در مورد بحث صدور انقلاب بود؛ برخی نمایندگان معتقد بودند که این صحبت‌های رئیس‌جمهور با سیاست‌های کلی که حضرت امام در بحث صدور انقلاب مشخص فرمودند تعارضاتی دارد که رئیس‌جمهور توضیح دادند.

به گزارش نصر، احمد نادری، عضو هیات رئیسه مجلس: یکسری ابهامات در خصوص کنفرانس خبری رئیس‌جمهور برای نمایندگان پیش آمده بود.
ابراهیم رضایی، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی: جز یکسری کلی‌گویی و تکرار شعارهای انتخابات، برنامه‌ای در صحبت‌های رئیس‌جمهور ندیدم. 
رئیس‌جمهور برخی از مشکلات کشور را به خارج گره زدند. ایشان گفتند آمریکا برادری‌اش را ثابت کند، مگر قرار است با آمریکا برادری داشته باشیم؟!
حسنعلی اخلاقی‌امیری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: از سخنان رئیس‌جمهور در نشست خبری برداشت‌های مختلفی شد که این برداشت‌ها به دلیل این است که وفاق ملی به خوبی تعریف نشده است. 
زمانی که حدود و ثغور وفاق ملی مشخص و بر اساس آن پیش بروند همه‌چیز واضح است. 
به آقای پزشکیان ارادت داریم، اما ایشان هنوز در بستر گفت‌وگو در قالب رئیس‌جمهور قرار نگرفته و گویا این موضوع زمان می‌برد. 
هنوز مشخص نیست بنزین گران می‌شود یا خیر، در صورتی‌که این موضوع برای مردم بسیار مهم است و افزایش قیمت‌ بنزین موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود.
عباس قدرتی، عضو فراکسیون مستقلین مجلس: بیانات رئیس‌جمهور در نشست خبری بسیار خوب و نشان‌دهنده ثبات ایشان بود. همچنین رئیس‌جمهور در سخنانشان به نوعی به دنیا دست دوستی دراز کردند. 
آقای پزشکیان به دنبال از بین بردن مرز‌ها میان کشورهای مسلمان است. این سخنان شعار نبود، بلکه راهکار حل مشکلات همین است. ما باید با دنیا و کشورهایی که به حق و حقوق و مرزهای ما احترام می‌گذارند، تعامل کنیم. مشکلاتی که درخصوص تصویب FATF وجود دارد باید رفع شود.
مهرداد لاهوتی، عضو فراکسیون مستقلین مجلس: رئیس‌جمهور صادق است و حرف‌هایی را می‌زند که در زمان انتخابات زده است. قرار هم نیست که همه موافق حرف‌های رئیس‌جمهور باشند. 
رئیس‌جمهور در نشست خبری‌اش به بحث FATF اشاره کرد که بحث جدیدی نیست و قبلا در مجلس تصویب شده بود و مجمع فرصت قانونی را سوزاند و ایشان گفتند از مجمع می‌خواهند مجددا دوباره رسیدگی کند. 
رئیس‌جمهور و دولت مذاکره می‌کنند و به حاکمیت منتقل می‌کند، اما رئیس‌جمهور تصمیم‌گیر نیست.
انتهای پیام/

پژوهشیار