در همایش ملی روز شعر و ادب فارسی مطرح شد: 

شهریار، وارث شاعران کلاسیک ایران 

1403/06/28 - 08:17 - کد خبر: 121016
علی اصغر شعردوست

نصر: نماینده سابق تبریز اذعان داشت: من همواره به شهریار عشق می ورزیدم و در نامگذاری روز شعر و ادب فارسی در سال ۷۹ ، نام شهریار را به رئیس جمهور وقت پیشنهاد کردم.

به گزارش نصر، «علی اصغر شعر دوست» سیاستمدار تبریزی در همایش ملی روز شعر و ادب فارسی که روز سه شنبه در آمفی تئاتر پتروشیمی تبریز برگزار شد، از سکوت سنگین امروز تبریز و حزن پس از شهادت شهید آل هاشم گفت: تبریز بزرگان زیادی داشته که از این دنیا رفته اند و یا در غربت به سر می برند و در گم نامی می مانند. 

تا علی و ولایت هست، شعر شهریار هم هست
وی از راز ماندگاری شهریار گفت: شهریار ۳۵ سال پس از وفاتش همچنان محبوب و ماندگار است چون شعر شهریار به عالم ماندگار قدس پیوند خورده است. در طی ۲۴ سال که روز ملی شعر و ادب فارسی به نام شهریار گره خورده، چندین هزار صفحه نقد برای اعتراض به آن نوشته شده اما تا علی هست، شعر شهریار هست و شهریار باقی است. 
وی تشریح کرد: شهریار بر همه شعرای کلاسیک ایران واقف بود و تنها شاعری است که در هر دو زبان ترکی و فارسی، شاهکار آفریده است. 

شهریار، فرصتی برای توسعه گردشگری
وی در این خصوص بیان داشت: از شهردار تبریز میخواهیم امروز نوید اتفاقات خوب برای مقبره الشعرا از جانب مدیرکل فرهنگ ارشاد به گوشمان رسید که باعث خرسندی است. امیدواریم مسئولین شهرداری بیش از پیش با جدیت در صدد پیگیری خانه موزه حکیم شهریار برآیند.  
انتهای پیام/ 

پژوهشیار