مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز؛

رویکرد مشترک همه ما، آمادگی کافی هنگام بروز حوادث است

1403/06/26 - 18:39 - کد خبر: 120926
آتش نشانی

نصر: مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز رویکرد این سازمان را آمادگی کافی برای مقابله با حوادث عنوان کرد و نقش سایر نهادهای مرتبط را در برابر این حوادث، مهم دانست.

به گزارش نصر، سعید صالح نیا با اشاره به اینکه این دوره آموزشی  کوتاه مدت به مدت سه  روز و در ادامه آموزش های عمومی سازمان برای گروه های هدف و مطابق برنامه های  شش ماهه اول برگزار می شود، افزود: با توجه به اهمیت آموزشی، این دوره به شکل عمومی و مباحث تخصصی مقابله با حوادث مرتبط با مواد خطرناک تخصصی ادامه می یابد.
وی هدف اصلی برگزاری این دوره آموزشی را  شناخت مواد شیمیایی و نحوه مقابله با حوادث مرتبط دانست و افزود: در تلاش هستیم  تا رویکرد مشترکی را با سایر نهادهای همسو در بحث مدیریت حوادث شیمیایی و مواد خطرناک دنبال کنیم.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز یک‌جانبه‌گرایی و اقدامات جزیره‌ای در عملیات های مقابله ای و مدیریت حوادث هزمت را کم اثر عنوان کرد و افزود: فارغ از وسعت و شدت حادثه، هر گونه اقدام در جهت مدیریت صحنه، همواره نیاز مبرم به همراهی و همکاری کامل دستگاه‌های مسئول است.
سعید صالح نیا در ادامه سخنانش به گروه های پنجگانه هزمت از  جمله مواد شیمیایی، بیولوژیکی، پرتوزا، هسته‌ای و مواد منفجره اشاره و افزود: هرکدام شاخه‌ای وسیع و زمینه‌ای گسترده را برای شناخت و تخصص می‌طلبد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز یاد آور شد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز  به‌عنوان یک سازمان خدماتی و امداد محور، در موارد مرتبط با مسئولیت ذاتی خود، همواره با تمام ظرفیت حضور می یابد و در حوادث مشابه نیز برابر وظایف تعریف شده در کارگروه‌های اداره کل پدافند غیرعامل،ایفای نقش می کند.
سعید صالح نیا با تاکید بر اینکه " رویکرد مشترک همه ما ، آمادگی کافی در قبال بروز حوادث است " گفت:در راستای عمل به کار کارشناسی و به‌منظور پرهیز از تأثیرات مخرب در حوادث هزمت و همچنین کاهش آسیب‌پذیری، لازم است در صورت بروز حوادث مواد خطرناک و اقدام بموقع در لحظات اولیه، سایر نهادها همچون مدیریت بحران استان، علوم پزشکی استان، تیم‌های تخصصی نهادهای امنیتی و نظامی بویژه سپاه همیشه سرافراز عاشورا،  امکانات موجود در صنایع ، بویژه پتروشیمی و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، هلال‌احمر استان ، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استان و...  به‌قدر توان و سهم خود به‌عنوان دستگاه‌های مسئول، همکاری ویژه داشته باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار