خبر/

نام‌گذاری ۲۷ شهریور به‌عنوان روز بازرگانی شرکت فرودگاه‌ها

1403/06/25 - 17:58 - کد خبر: 120852
هواپیما

نصر: مدیرکل دفتر بازرگانی و سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از نامگذاری ۲۷ شهریورماه هر سال، به عنوان" روز بازرگانی " در شرکت فرودگاه‌ها خبر داد.

به گزارش نصر، رسول پوست‌فروشان از نام‌گذاری ۲۷ شهریورماه هر سال، به عنوان" روز بازرگانی " در شرکت فرودگاه‌ها خبر داد و گفت: به همین مناسبت و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نخستین آیین بزرگداشت روز بازرگانی در شرکت فرودگاه‌ها با حضور مدیران سابق دفتر بازرگانی و سرمایه‌گذاری، همکاران فعال در این حوزه، کارکنان و مدیران ارشد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این روز به استناد سالروز تصویب لایحه قانون واگذاری و تخلیه اماکن و محل‌ها در فرودگاه‌های کشور مصوب ۲۷ شهریور سال ۵۸ نامگذاری شده است، گفت: پس از هم‌فکری و تعامل با همکاران اداره کل بازرگانی، پیشنهاد نام‌گذاری روز ۲۷ شهریورماه به کاپیتان نخجوانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تقدیم و با نظر مثبت وی، این روز به عنوان روز بازرگانی شرکت فرودگاه‌ها نامگذاری شد.
مدیرکل دفتر بازرگانی و سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها تصریح کرد: در این روز مقرر شده با برگزاری آیین بزرگداشتی از خدمات مدیران اسبق و فعالان پیشکسوت عرصه‌های بازرگانی فرودگاه‌ها قدردانی و همزمان با این مراسم از عملکرد فرودگاه‌های برتر در بخش‌های مختلف مرتبط با حوزه‌های مختلف بازرگانی فرودگاهی، تجلیل شود.
پوست‌فروشان به محورهای مختلف برگزاری بزرگداشت این روز در شرکت فرودگاه‌ها اشاره کرد و قدردانی از خدمات تلاشگران عرصه بازرگانی و کسانی که در راه شناخت، ساماندهی و پیاده‌سازی فعالیت‌های درآمدزا، افزایش درآمدها و ارتقای کیفیت خدمات شرکت از طریق مشارکت بخش خصوصی، ساماندهی و نظام‌مندی فعالیت‌های مرتبط با واگذاری اماکن و محل‌های تجاری از طریق برگزاری فراخوان واگذاری اماکن و محل‌های فرودگاه‌ها، همکاری در تدوین و تهیه اطلس سرمایه گذاری فرودگاه‌های کشور، صدور صورتحساب و برقراری تعاملات تجاری با شرکت‌های هواپیمایی، بازاریابی فضای کشور و جذب پروازهای عبوری و صدور خدمات فنی و مهندسی فرودگاهی به فرودگاه‌های غیر مالکیتی از محورهای برگزاری این مراسم اعلام کرد.
وی اظهار کرد: وظیفه مهم این دفتر در شرکت فرودگاه‌ها تلاش برای شناسایی و افزایش درآمدهای هوانوردی و غیر هوانوردی، ساماندهی و ایجاد رویه هماهنگ در واگذاری اماکن در فرودگاه‌های کشور با رعایت الزامات و فرآیندهای قانونی است که هم‌اکنون با همکاری فرودگاه‌های تابعه این مهم انجام می‌شود.
به گفته پوست‌فروشان، از نظر ساختار سازمانی همکاران ما در بخش ستادی با ۴ حوزه؛ اداره امور مشارکت‌ها، تامین مالی و سرمایه‌گذاری، گروه تحلیل‌های اقتصادی و کسب و کارهای فرودگاهی، اداره بازاریابی و فروش خدمات فنی و مهندسی و اداره بازرگانی هوانوردی زیر نظر معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها انجام وظیفه می‌کنند.
وی با بیان اینکه امور مربوط به دبیرخانه هیات تشخیص و کارگروه بازاریابی فضای کشور در حوزه بازاریابی هوانوردی نیز در این دفتر انجام می‌شود، تاکید کرد: به نمایندگی از کارکنان شاغل در این بخش لازم می‌دانم از  حسن نظر و دستور مساعد کاپیتان نخجوانی برای نامگذاری و برگزاری آیین بزرگداشت روز بازرگانی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قدردانی کنم.
انتهای پیام/

پژوهشیار