در آیین رونمایی از پوستر نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تبریز مطرح شد؛ 

مشکلات محدودیت سفر به تبریز/ نمایشگاه ها،راه حلی برای توسعه توانمندی ها

1403/06/21 - 22:53 - کد خبر: 120649
جبارعلی ذاکری

نصر: مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی  با اشاره به محدودیت سفرهای زمینی، ریلی و هوایی به تبریز و آذربایجان شرقی، گفت:  در حوزه حمل و نقل محدودیت داریم و مسافران تنها چند روز در هفته می‌توانند با وسایل نقلیه عمومی به این شهر سفر کنند.

به گزارش نصر، جبارعلی ذاکری، در آیین رونمایی پوستر سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز و یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های ملی و بین المللی راه حلی برای توسعه ظرفیت و توانمندی حوزه های مختلف است، گفت: قطعا برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی نیز تاثیر مستقیم بر توسعه این صنعت مهم کشوری خواهد داشت و همچنین به افزایش و جذب گردشگر نیز کمک خواهد کرد. 
وی با تاکید بر لزوم افزایش حمایت‌ها از تقویت زیرساخت‌های گردشگری در آذربایجان شرقی، ادامه داد: برای توسعه و رونق این بخش نیز باید زیرساخت‌ها را به خصوص در موضوع حمل و نقل تقویت کرد.
 مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: اولین گامی که گردشگر را جذب می‌کند تسهیلات سفر است، باید سفری بدون دغدغه داشته باشد و درگیر حمل و نقل و اقامتگاه نباشد.
وی با اشاره به محدودیت سفرهای زمینی، ریلی و هوایی به تبریز و آذربایجان شرقی، گفت:  در حوزه حمل و نقل محدودیت داریم و مسفران تنها چند روز در هفته می‌توانند با وسایل نقلیه عمومی به این شهر سفر کنند.
وی‌ همچنین به لزوم افزایش ظرفیت هتل های این استان که یکی از مقاصد گردشگری مهم در سطح کشور است اشاره کرد و گفت: مسافران نباید برای سفر و بازدید از نمایشگاه یا اماکن تاریخی شهر به مشکل برخورند.
ذاکری با بیان اینکه محصولات صنایع دستی منطقه، بسیار ارزشمند و حاصل زحمات هنرمندان استان آذربایجان شرقی است، گفت: برنامه و هماهنگی لازم برای برگزاری این نمایشگاه ملی انجام شود.
شایان ذکر است، در این نشست از پوستر سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز و یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی رونمایی شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار