خبر/

برگزاری سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمر در دانشگاه صنعتی سهند 

1403/06/20 - 10:18 - کد خبر: 120540
همایش

نصر: شانزدهمین سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمر ISPST2024  در دانشگاه صنعتی سهند برگزار شد. 

به گزارش نصر، در این رویداد علمی ۴ سخنرانی ویژه و ۴۰ سخنرانی کلیدی توسط محققان برجسته کشورهای مختلف جهان ازجمله ایران، آلمان، کانادا، استرالیا، چین، ترکیه، آمریکا و انگلیس ارائه شد. 
 دبیر علمی این سمینار گفت: این سمینار با شعار «پلیمر برای زندگی بهتر و اقتصاد چرخشی» با شرکت جمع کثیری از پژوهشگران، محققان، دانشجویان و صنعتگران حوزه پلیمر برای تبادل جدیدترین پیشرفت‌های علوم و فناوری پلیمر برگزار شد. 
عباسی افزود: علاوه بر ۴ سخنرانی ویژه و ۴۰ سخنرانی کلیدی، ۷۳۰ مقاله در ۱۵ محور به دبیرخانه سمینار ارسال‌شده بود که ۶۰۰ مقاله به‌صورت پوستر و بقیه به‌صورت سخنرانی در چهار تالار ارائه شد. 
همچنین در طول برگزاری این سمینار به‌منظور آشنایی بیشتر محققان و شرکت‌کنندگان با پیشرفت‌های اخیر علمی در حوزه پلیمر، ضمن برگزاری نمایشگاه جنبی، کارگاه تخصصی با موضوع چاپ سه‌بعدی پلیمرها برگزار شد. 
شرکت‌کنندگان در این رویداد با اشاره به کاربرد گسترده و فراوان پلیمر در تولید انواع محصولات مورداستفاده در زندگی روزمره و صنایع مختلف، به‌ضرورت توجه بیشتر به تولیدات علمی و تعامل و همکاری با صنعتگران برای توسعه و ارتقای جایگاه علوم و مهندسی پلیمر در تولیدات صنعتی تأکید کردند. 
 در پایان این سمینار علمی از ارائه‌دهندگان چهارمقاله برتر شفاهی، چهار پوستر برگزیده، یک مقاله کاربردی برتر تقدیر و تندیس سمینار به آن‌ها تقدیم شد. همچنین دو تندیس ویژه مقالات برتر شفاهی به یاد دو استاد فقید رشته پلیمر، آقای دکتر علی‌اکبر انتظامی از دانشگاه تبریز و آقای دکتر علی‌اصغر کتباب از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ارائه‌دهندگان این مقالات و همچنین خانواده این دو استاد فقید اعطا شد. 
این سمینار بین‌المللی با همکاری دانشگاه صنعتی سهند، انجمن علوم و مهندسی پلیمر ایران، شرکت دانش‌بنیان رسام پلیمر نامی و انجمن ژئولوژی ایران، از ۱۷ تا ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ در دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار شد. 
دانشگاه صنعتی سهند باوجود دانشکده مهندسی پلیمر و پژوهشکده مواد پلیمری در آن، مهم‌ترین دانشگاه صنعتی شمال غرب کشور در زمینه آموزش، پژوهش و فناوری در حوزه علوم و مهندسی پلیمر محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار