خبر/

بانوی دهه هفتادی راننده کامیون بین‌المللی که فرمان زندگی را در دست دارد

1403/06/15 - 13:20 - کد خبر: 120254
بازدید

نصر: فرمان کامیون در دستان دختر دهه هفتادی جسور است؛ دختری که سال‌هاست بیش از هزاران کیلومتر از جاده‌های ایران و اروپا او را خوب می‌شناسند و می‌دانند هیچ چیز نمی‌تواند مانعی بر سر راهش باشد.

به گزارش نصر، سمیرا فتحی‌وند، دختر دهه 70، متولد شهرستان مرند که 4 سالی هست گواهینامه پایه یک را گرفته و به دل جاده زده به‌عنوان اولین بانویی که مشتاق رانندگی و کسب‌وکار با خودروهای تجاری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران کلید خودروی خود را تحویل گرفت.به گفته این راننده جوان قبلاً در مسیرهای اروپا و داخلی کارکرده و با خودروهای اف هاش (FH)، 9 تن JAK، سوپر مارز(SUPERMAZE) و... تجربه رانندگی داشته و باتوجه‌به قابلیت‌های خودروهای تولیدی در تراکتورسازی و تجاربی که دیگران از رانندگی با این تولیدات داشتند، راغب شده تا رانندگی با این خودرو را نیز امتحان کند.به گفته وی، خودروهای 11 تنی تراکتورسازی از کیفیت بالایی برخوردار است و با دارا بودن امکانات لازم برای رانندگی راحت، در مسیرهای داخلی و خارجی مشتریان زیادی جهت استفاده برای حمل‌ونقل بار دارد.فتحی ‌وند می‌گوید از 9 سالگی رانندگی را شروع کرده و بسیار علاقه‌مند به این کار بوده به‌طوریکه در جاده و تنهایی به آرامش می‌رسد.این دختر راننده آذربایجانی از همراهی خانواده و کسانی که در طول مسیر با آنها سر و کار دارد نیز برایمان حرف زد و گفت: خانواده‌اش در انتخاب این کار به‌عنوان شغل با او همراهی کرده‌اند و حق انتخاب را به خود او واگذار کردند همچنین کسانی هم که در مسیرهای کاری خود روزانه با آنها سرکار دارد چه در خارج از کشور و بخصوص در داخل، عزت و احترام خاصی به وی و همکارانش به‌عنوان یک خانم قائل هستند.
این دختر مرندی دهه هفتادی معتقد است؛ یک راننده خانم باید مهارت رانندگی و اعتمادبه‌نفس و توانایی مواجهه با موانعی را که حین سفر به وجود می‌آید داشته باشد.وی می‌گوید: خانواده‌ای پنج‌نفری هستند و 3 خواهر که 2 خواهر بزرگ‌تر از خودش دارد و مادرش خانه‌دار و پدرش بازنشسته شهرداری است.فتحی‌وند همچنین اظهار کرد: به فنی‌ات ماشین مسلط هستم و معمولاً اگر مشکلات فنی پیش بیاد خودم می‌توانم رفعش کنم ولی احیاناً اگر هم موردی باشد که خودم از عهده‌اش برنیایم معمولاً به نزدیک‌ترین مکانیکی مراجعه می‌کنم.بارها شده به رانندگان کمک کردم هم از همکاران آقای بخش ترانزیت هم رانندگان سواری که در جاده نیاز به کمک داشتند.دخترخانم دهه هفتادی راننده بین المللی که چهار سال در جاده های ایران و اروپا رانندگی کرده است می گوید: در این مدتبه‌هیچ‌عنوان جریمه نشدم.وی در پاسخ به این سوال که اوایل برخورد کسانی که صاحب بار بودند چطور بود؟آنها اعتماد می کردند که بارشان را به شما بسپارند؟ می گوید: صاحبان بار در روزهای اولیه شروع به کار وقتی مستندات و مدارک کامل را می‌دیدند راغب به سپردن کار به من می‌شدند اما بعد از گذشت زمان اکنون این عزیزان پیگیری می‌کنند که من مسئولیت رساندن بارشان به مقصد را بر عهده بگیرند و دلیل آن هم احساس مسئولیت بالای خانم‌ها در انجام امور می‌باشد.
فتحی‌وند درباره این سؤال که این را قبول دارید که می‌گویند زنان عامل بسیاری از تصادف‌ها هستند؟ گفت: امنیت جاده‌های ایران فوق‌العاده بالاست و من به‌عنوان یک راننده خانم آن هم در بخش ترانزیت با خیال راحت و آسوده به رانندگی مشغول هستم اما کیفیت جاده به‌هیچ‌عنوان مناسب و مساعد برای رانندگی نیست و نبود کیفیت متأسفانه مشکلات زیادی برای رانندگان و بخصوص باعث ایجاد مشکلات فنی از جلوبندی تا سایر موارد می‌شود که درخواست می‌کنم به این موضوع رسیدگی شود.وی در پاسخ به سوال که آیا این را قبول دارید که می گویند زنان عامل بسیاری از تصادف ها هستند؟ می گوید: به‌هیچ‌عنوان این جمله را قبول ندارم که خانم‌ها دلیل تصادفات هستند برعکس آقایان دلیل بسیاری از تصادفات می‌باشند بنا به دلایلی که نمی‌خواهم زیاد به آن بپردازم.فتحی‌وند درباره اینکه در این مدت دعوا و درگیری چطور؟مثلا شده سر حمل و نقل بار یا در جاده و ... تصریح می‌کند: تابه‌حال به طی 4 سال رانندگی هیچ عنوان درگیری و یا نزاعی با هیچ‌کس و سر هیچ موضوعی نداشتم خوشبختانه چون عرض کردم احترام خاصی به بانوان راننده از طرف همه همشهریان صورت می‌گیرد.وی درباره تعریف رانندگی می گوید: رانندگی در اصل یک نوع رسیدن به آرامش هست علاوه بر این که شغل برای من محسوب می‌شود وقتی شور و شوق هم‌وطنانم و حتی خانم‌ها رو می بینم که از راننده بودن من ذوق می‌کنند بسیار مشتاق برای ادامه‌دادن به کار و کسب خودم می‌شوم.
انتهای پیام/

پژوهشیار