اختصاصی نصر|

همه گزینه های استانداری آذربایجان شرقی

1403/06/10 - 08:04 - کد خبر: 119939
گزینه های استانداری

نصر: با تکمیل کابینه دولت چهاردهم و انتخاب وزیر کشور مهمترین موضوع بحث در محافل مختلف انتخاب استانداران است.

به گزارش نصر؛ با توجه به شرایط خاص آذربایجان شرقی در 3 سال گذشته همچنین جایگاه خاص مسعود پزشکیان در تبریز و آذربایجان انتخاب استاندار آذربایجان شرقی از اهمیت خاصی برخوردار است.
تعهد، تجربه و تخصص ویژگی های اصلی انتصاب های اخیر مسعود پزشکیان در پست های مدیریتی بوده و همواره در دوره تبلیغات انتخاباتی نیز به این موضوع تاکید داشته است.
در حال حاضر کاندیداهای مختلفی از سوی محافل مختلف به عنوان استاندار آذربایجان شرقی مطرح می شود که قطعا لابی هر کدام قوی تر باشد انتصاب آن محتمل تر خواهد شد حال اینکه به دلیل عقب ماندگی های عمیق در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آذربایجان شرقی استاندار این استان نیاز به چهره ای توانمند در حوزه های مختلف با کارنامه درخشان فعالیت دارد.
در این میان برخی تشکل ها و جریان نیز بر اساس توقعات و خواست های خود از استاندار آینده؛ چهره هایی را معرفی می کنند که از نگاه شان آنان می تواند در قامت استاندار آذربایجان شرقی ظاهر شوند.
مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی به درخواست معاون پارلمانی رئیس جمهور سه گزینه را برای تصدی این پست به رئیس جمهور معرفی کرده اند.

اکبر غفاری
اکبر غفاری معاون وزیر اطلاعات در دولت سیزدهم و مدیر کل اسبق بازرسی منطقه 5 کشور و معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی در دوره استانداری آذربایجان شرقی اولین گزینه معرفی شده است که بر اساس اعلام منابع موثق عدم موافقت اش را برای حضور به رئیس جمهور اعلام کرده است.

رضا رحمانی
گزینه دوم مجمع نمایندگان استان ؛ رضا رحمانی وزیر صمت دولت حسن روحانی و معاون وزیر اسبق صمت، نماینده ادوار تبریز در مجلس شورای اسلامی است که با رویکرد اقتصادی و توسعه محور جهت تصدی پست استانداری آذربایجان شرقی معرفی شده است.

جبارعلی ذاکری
گزینه سوم مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی جبارعلی ذاکری  معاون فعلی هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی است که در کارنامه خود ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران؛  معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشوررا دارد.

محمد کلامی
اتاق بازرگانی تبریز نیز از جمله تشکل هایی است که محمد کلامی معاون فعلی ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺍﻣﻮﺭ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﺁﺫﺭﺑﺎﯾﺠﺎﻥ ﺷﺮﻗﯽ و مدیر کل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) را به عنوان فرد شایسته تصدی این پست به دولت معرفی کرده است.
شورای اصلاح‌طلبان  در آذربایجان شرقی نیز سه گزینه را برای تصدی این پست معرفی کرده است.

بهرام سرمست
بهرام سرمست استاندار قم در دولت حسن روحانی و فعال اصلاح طلب گزینه اول این ستاد، کریم عابدی معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی در دولت اصلاحات گزینه دوم و مرتضی محمدزاده مدیرکل اسبق امور سیاسی و انتخابات استانداری و فرماندار اسبق اسکو را به عنوان گزینه شایسته برای تصدی استانداری آذربایجان شرقی معرفی کرده اند.

کریم عابدی
با نگاهی به کارنامه افراد معرفی شده جهت تصدی پست استانداری آذربایجان شرقی به نظر می رسد مسعود پزشکیان رئیس جمهور برای اینکه بتواند با اقدامات توسعه محور بار دیگر رونق اقتصادی را به منطقه آذربایجان بازگرداند نیازمند انتخاب گزینه اقتصادی به جای گزینه سیاسی است؛ چرا که در دولت های گذشته اثبات شد که گزینه های سیاسی روند توسعه استان را کند کرده و مانع از تحقق برنامه های اقتصادی تاثیرگذار در منطقه شده اند؛ حال اینکه هر زمان استاندار آذربایجان شرقی با نگاهی اقتصادی و صنعتی، گام در عمارت تاریخی استانداری آذربایجان شرقی گذاشته است شاهد رقم خوردن تحولاتی عمیق در استان بوده ایم.

مرتضی محمدزاده
با توجه به فوت و شهادت دو استاندار گذشته آذربایجان شرقی این استان از قطار رشد و پیشرفت عقب مانده و برای جبران عقب ماندگی ها نیازمند عزمی جدی به دور از تنش های سیاسی دارد.
وزیر کشور اعلام کرده است که تا پایان شهریور ماه همه استانداران منصوب خواهند شد و به نظر می رسد با توجه به شرایط خاص استانداری آذربایجان شرقی که ماه هاست با سرپرست اداره می شود ؛ این استان در زمره گزینه های اول باشد.
حال باید منتظر ماند و دید مسعود پزشکیان؛ استاندار اصلی ترین پایگاه رای خود را با چه رویکردی انتخاب خواهد کرد و آیا این انتخاب خواهد توانست آرای رئیس جمهور چهاردهم ایران را در دور آتی افزایش دهد یا نه !؟
انتهای پیام/
 

پژوهشیار