خبر/

تفاهم نامه سه جانبه دانشگاه های ترکیه، جمهوری آذربایجان و ایران در زمینه شیمی و محیط زیست

1403/06/06 - 12:44 - کد خبر: 119726
تفاهم نامه

نصر: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه دانشگاه ارجیس ترکیه، خزر جمهوری آذربایجان و شهید مدنی آذربایجان برای رشد و توسعه علمی در زمینه شیمی و محیط زیست همکاری می‌کنند.

به گزارش نصر، این تفاهم نامه در یازدهمین همایش بین المللی شیمی و محیط زیست دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در تبریز امضا شد.
توسعه همکاری های بین المللی ، تبادل استاد و دانشجو ، انجام کارهای تحقیقاتی و برگزاری همایش های علمی مشترک از مفاد این تفاهم نامه است.
رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان روز سه شنبه در مراسم افتتاح این همایش گفت: محیط زیست میراث گرانقدر گذشتگان امانتی است در دستان ما است تا بتوانیم بدون هر گونه آسیب و گزندی به فرزندان خود در آینده بسپاریم.
محمدباقر صادقی آزاد افزود: پیشرفت صنایع و افزایش روزافزون جمعیت و به تبع آن افزایش نیازهای بشری، بهره برداری از منابع طبیعی و تولیدات صنعتی و کشاورزی را افزایش داده و همه این موارد بی تردید تاثیرات مخربی بر روی محیط زیست دارند.
وی اظهار کرد: این وضعیت وظیفه دانشمندان و محققان را بسیار سنگین می کند تا با پژوهش های ارزشمند خود راه حل های تاثیر گذار برای رفع چالش های زیست محیطی بیابند و جامعه بشری را به سمت توسعه پایدار و داشتن زمینی پاک و عاری از هرگونه آسیب های محیط زیستی هدایت کنند.
رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: محققان این دانشگاه نیز همگام با جامعه علمی جهانی پژوهش های خود را در تمامی زمینه های علمی در قالب هفت دانشکده، ۳۰ گروه آموزشی و چهار پژوهشکده با حدود ۳۰۰ استاد و بیش از هفت هزار و دانشجوی ایرانی و یک هزار دانشجوی خارجی دنبال می کنند و سهم عمده ای در تولید علم و گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه ایفا می کنند.
دبیر کمیته شیمی و محیط زیست ایران نیز در این همایش با اشاره به تاریخچه تاسیس این انجمن گفت: انجمن شیمی و مهندسی شیمی به شکل کنونی در سال ۱۳۶۳ تاسیس شد و در سال ۱۳۷۱ انجمن شیمی مهندسی از آیت انجمن جدا شد.
یداله یمینی، افزود: این انجمن دارای ۱۹ کمیته است که مسولیت برنامه ریزی و تصمیم گیری در رشته های مختلف را انجام می دهند.
وی با تاکید بر حمایت این انجمن از انجمن های دانشجویی دانشگاه های کشور، اظهار کرد: این انجمن از بزرگترین انجمن های علمی کشور و دارای بیش از پنج هزار عضو است.
به گزارش ایرنا، در این همایش بین المللی که با همکاری انجمن شیمی ایران برگزار می شود، تعدادی از محققان داخلی و خارجی شرکت کننده در این همایش در زمینه شیمی و محیط زیست مقالات علمی ارائه می کنند.
یازدهمین همایش بین المللی شیمی و محیط زیست به مدت سه روز با حضور اساتید، محققان و دانشجویان داخلی و خارجی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و ایران در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان آغاز شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار