خبر/

افتتاح ۱۳۶۸ طرح شهری و روستایی در آذربایجان شرقی

1403/06/06 - 09:54 - کد خبر: 119697
تراب محمدی

نصر: سرپرست استانداری آذربایجان شرقی از افتتاح یک هزار و ۳۶۸ طرح شهری و روستایی در هفته دولت خبر داد.

به گزارش نصر، تراب محمدی از آغاز افتتاح یک هزار و 368 طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی با صرف اعتبار 332 هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان خبر داد و اظهار داشت: تعداد هزار و 179 طرح در بخش دولتی (عمرانی) و 189 طرح نیز در بخش عمومی و خصوصی(اقتصادی و سرمایه‌گذاری) در استان به بهره‌برداری می‌رسد که چند طرح در 2 روز گذشته به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: میزان اعتبار هزینه شده در بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نزدیک به 145 هزار میلیارد ریال و در بخش عمرانی نیز حدود 187 هزار میلیارد ریال بوده است.
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: بهره‌برداری از این تعداد طرح در آذربایجان شرقی برای 12 هزار و 670 نفر اشتغال ایجاد می‌کند که پنج هزار و 524 نفر اشتغالزایی در بخش اقتصادی و سرمایه گذاری بخش خصوصی و هفت هزار و 146 نفر اشتغالزایی در بخش عمرانی است.
محمدی گفت: از مجموع پروژه‌های افتتاح شده، 776 پروژه در روستا و 592 مورد نیز در شهر و مناطق بین شهری است.
وی، افتتاح واحدهای مسکونی روستایی و شهری، کانال اصلی شبکه پایاب سد خداآفرین، اخذ پروانه بهره برداری برای ساخت و توسعه 106 واحد تولیدی و صنعتی در استان، احداث و توسعه 38 واحد تولیدی و صنعتی و اجرای 149 پروژه عمران شهری توسط شهرداری‌های استان از جمله پروژه‌های مهم افتتاحی به مناسبت هفته دولت در آذربایجان شرقی است.
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: تعداد 150 کلاس درس در 31 نقطه شهری و روستایی، 37 واحد تولیدی کشاورزی، سالن ورزشی سه هزار نفری رسالت تبریز، سد گردیان و خط انتقال پساب تصفیه شده خروجی تصفیه خانه مرکزی شهر تبریز به پتروشیمی شهر، نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش تسنیم، دوم تا نهم شهریور به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت نام گذاری شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار