به گزارش نصر، یکی از دغدغه همیشگی والدین، ساختن آیندهای بهتر برای فرزندانشان است؛ هر ساله، تعداد پرشماری از کودکان ایرانی که در مقطع ابتدای درس میخوانند، در آزمونهای
مدارس تیزهوشان شرکت میکنند. فراموش نکنیم آنانی که در این آزمونها شرکت میکنند، عمدتاً دانش آموزانی هستند که طبق استانداردهای همین نظام آموزشی، جزو دانش آموزان موفق به شمار میروند اما اینکه آیا تمام دانش آموزان توانایی قبولی در تیزهوشان را دارند یا خیر، جزو سوالاتی است که اغلب والدین و دانش آموزان با آن مواجه هستند.
اگر شما نیز به این دسته از والدین تعلق دارید که به آینده تحصیلی فرزندانتان اهمیت میدهید، توصیه میکنیم مصاحبه “تورج لامعی”،
مدرس تیزهوشان و مولف کتاب خیلی سبز را درباره اهمیت موسسات کارآمد را تا به آخر بخوانید.
“تورج لامعی”، استاد دانشگاه، مدرس پنجم، ششم، نهم، تیزهوشان و المپیاد ساکن شهر تبریز می باشند. ایشان فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه تبریز در مقطع کارشناسی ارشد و دارای مقطع دکتری مهندسی مکانیک و همچنین مولف چندین عنوان کتاب ریاضیات و هوش، طراح سوالات پیشنهادی به مسابقات جهانی ریاضیات کانگورو و مولف انتشارات خیلی سبز هستند و با بیش از 11 سال سابقه در این حوزه جهت تدریس ریاضیات هوش و تیزهوشان و المپیاد به صورت حضوری در تبریز و به صورت آنلاین در سراسر کشور معرفی میگردد.
لامعی با تدریس ویژه، عشق و علاقه وافر، توانسته بیشترین قبولی در آزمون تیزهوشان مدارس ابتدایی کشور را از آن شهر فرهنگ پرور و هنر خیز تبریز نماید.
پتانسیل کافی دانش آموز، یکی از اصلی ترین موارد لازم برای ورود به تیزهوشان است
این
مدرس تیزهوشان و المپیاد در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار نصر، افزود: خدارا شاکریم که توانستیم وارد حوزه تیزهوشان بشویم و از وقتی وارد زمینه آموزشی شدیم، به پیشنهاد تعدادی از انتشارات بر روی چند کتاب تیزهوشان کار کردیم و در نهایت از معروف ترین انتشارات ایران به نام انتشارات خیلی سبز، کتابهای تیزهوشان را روانه بازار کردیم و سعی کردهایم هرسال نسبت به سال های قبل بهتر عمل کنیم.
وی با بیان اینکه آزمون تیزهوشان یک پروسه زمان بر است، تصریح کرد: آزمون تیزهوشان یکبار در محله پایه ششم به هفتم ابتدایی و یکبار هم در پایه نهم به دهم ابتدایی برگزار میشود؛ اما بیشترین نگاه در مرحله پایه ششم است. لذا توصیه ما این است برای ورود به عرصه تیزهوشان، دانش آموز باید از چند مرحله قبل تر به فکر تیزهوشان باشد و همچنین اولیا باید در نظر داشته باشند که فرزند خود را در مدارسی ثبت نام کنند که او را برای ورود به عرصه تیزهوشان آماده کند.
وی به یکی از اصلی ترین موارد لازم برای ورود به تیزهوشان، اشاره کرد و گفت: پتانسیل کافی دانش آموز یکی از اصلی ترین موارد لازم برای ورود به تیزهوشان است. در ابتدا باید استعداد دانش آموز شناسایی شود و اینکه از کجا شروع کرده و چه روندهایی را در پیش بگیرد نیز حائز اهمیت است.
مدرس تیزهوشان و المپیاد تاکید کرد: باتوجه به اینکه قشری که ما با آنها ارتباط داریم، از سن پایینی برخوردار هستند و توانایی تشخیص وتمییز موسسات مناسب برای درصد قبولی تیزهوشان را ندارند، لذا مهم ترین گام بعدی اولیا ثبت نام در موسسههای معتبری است که نقشه راه کارآمدی در زمینه تیزهوشان دارد، اگر دانش آموزی بخواهد از کلاسهای تیزهوشان استفاده کند، ابتدا اولیا آن دانش آموز باید نسبت به مدرس و موسسهای که در آن ثبتنام میکنند، بهصورت کامل تحقیق کنند و آمار سالهای قبل مدرس را کنکاش کنند.
وی با بیاناینکه آزمون تیزهوشان یکی از سخت ترین نوع آزمون است، ابراز کرد: فشاری که دانش آموز تیزهوشانی بر دوش دارد شاید دانش آموز کنکوری نداشته باشد چراکه در کنکور به دلیل رتبه بندی، تحت هر شرایط و طبقه بندی، دانش آموز در یکی از دانشگاهها پذیرش میشود اما درخصوص دانش آموزان تیزهوشانی چنین نیست و این دانش آموزان در این مقطع یا قبول میشوند و یا قبول نمیشوند.
لامعی با اشاره به اینکه اولیا باید دانش آموز را به لحاظ روانی و روحی کمک کنند، تاکید کرد: اولیا باید با موسسه ومدرس تعامل داشته باشد و همچنین اولیا باید به طور کامل حامی دانش آموز تیزهوشانی باشد؛ این درحالی است که برخی خانوادهها به دلیل دغدغههای خانوادگی گاها با راهنمایی اشتباه باعث استرس و اضطراب دانش آموز میشوند.
مدرس تیزهوشان و المپیاد عنوان کرد: مدرس باید ضعفهای دانش آموز را شناسایی کند و با بهرهگیری از کمک مشاورههای درسی و روانشناسی بتواند در پیشرفت دانش آموز قامی موثر بردارد.
لامعی با تاکید بر اینکه با پشتکار توانستهایم بالاترین امتیاز تیزهوشان را برای خود ثبت کنیم، گفت: ما دانش آموز را برای هرگونه سوال غیرقابل پیش بینی آماده میکنیم و سعی داریم از منابعی استفاده کنیم که هم آزمون سالهای قبل را پوشش دهد و هم سوالات احتمالی آزمونها را در برگیرد.
وی به تدریس در کلاسهای آنلاین خود اشاره کرد و گفت: در شهرهای بزرگ گاها به دلیل زمانبر بودن رفت و آمد و هزینه حمل و نقل دانش آموز، عده زیادی از اولیا و دانش آموزان رغبت زیادی به استفاده از کلاسهای آنلاین دارند.
مدرس تیزهوشان و المپیاد افزود: در این راستا با استفاده از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، یک سایت بروز طراحی کردهایم. نوع تدریس در کلاس آنلاین کاملا متفاوت با تدریس حضوری است؛ لذا ما اعتقاد داریم که در زمینه آموزش باید بهترین کیفیت آموزشی در اختیار دانش آموز قرار بگیرد. در طول پنج سالی که کلاسهای آنلاین را برگزار کردیم، شکر خدا تا به امروز هیچ کس ناراضی نبوده است.
وی با بیان اینکه به نظر میرسد در طول دو سال اخیر، سبک آزمون متفاوت تر ازسالهای قبل است، اظهار کرد: آزمونهای تیزهوشان طی دوسال اخیر اغلب برپایه هوش و پتانسیل طراحی شده و از فرمول و تکنیک دور شده است اما معتقدیم که همچنان آموزشهای اصولی و مفهوم محور پاسخگوی تمام سبکهای آزمونی است.
وی ادامه داد: همچنین ما از آزمونهای شبیه ساز تالیفی و ناب بهره میگیریم تا دانش آموز از هرجنبه آماده آزمون تیزهوشان شود.
مدرس تیزهوشان و المپیاد در پایان گفت: ما هرسال دو نوع همایش در تهران وتبریز برگزار میکنیم ابتدا همایشهای آموزشی و دوم همایشهای انگیزشی هستند.
انتهای پیام/