مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری زنجان؛

پروژه شبکه فیبر نوری شهر زنجان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

1398/10/22 - 16:00 - کد خبر: 11855
فیبرنوری

نصر: پروژه ایجاد شبکه فیبر نوری شهر زنجان با همکاری شرکت ایرانسل در دست اجرا بوده که در زمان حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تحقق آن خدمات نوینی ارائه خواهد شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری زنجان امروز در این خصوص به خبرنگار گفت: این پروژه به طول ۵۲ کیلومتر بوده و هدف از ایجاد آن، بستر سازی ارتباط نوین  شهر زنجان است.
منیژه ناظری، اتصال شبکه های اداری با سرعت بالا، هوشمند سازی تقاطع و پایش تصویری دوربین های ترافیک را از دیگر اهداف اجرای این پروژه ذکر کرد.
این مسئول ادامه داد: ایجاد شبکه فیبر نوری از پروژه های سرمایه گذاری شهرداری زنجان محسوب می شود که تحقق این مهم در آینده بستر ارائه بسیاری از خدمات نوین به شهروندان خواهد بود.
وی اضافه کرد: با توجه به پیشرفت های حاصل شده در این پروژه انتظار می رود که تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری برسد که در این راستا همکاری شهروندان زنجانی در اجرای حفاری ها نقش بسزایی دارد.
ناظری افزود: اغلب شبکه‌های کامپیوتری و یا مخابرات از راه دور در مقیاس وسیعی از فیبر نوری استفاده می‌کند و در این ارتباط  یکی از زیرساخت های مهم توسعه خدمات الکترونیک و رسیدن به اهداف شهر هوشمند توسعه شبکه فیبر نوری بوده و با توجه به مزایای فراوان، امروزه از این نوع کابل ها در موارد متفاوتی استفاده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای تحقق شهرهوشمند باید امکانات زیر ساختی را توسعه داد و در این راستا  مدیریت شهری در تلاش است در این زمینه خدماتی که به مردم ارائه می دهد بصورت الکترونیک باشد.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان با  ۴۲۰ هزار نفر جمعیت چهار منطقه شهرداری دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار