معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان خبر داد:

ظرفیت بی بدیل دانشگاه هنر اسلامی در مهارت آموزی 

1403/05/21 - 07:45 - کد خبر: 118523
هاشم داداش پور

نصر: معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه هنر خلق شده دانشجویان در هشت روز با آموزش یک هفته ای اساتید مجرب دانشگاه هنر اسلامی تبریز شگفت انگیز بود، افزود: این نشان می دهد این دانشگاه دارای ظرفیت های بسیاری است و میتواند در تمام حوزه های هنری گرایش تعریف کند و آموزش لازم را بدهد.

به گزارش نصر، هاشم داداش پور در افتتاحیه رویداد ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های سراسر کشور (هفته دختران) با بیان اینکه آموزش عالی کشور باید به سمت مهارت افزایی حرکت کند و ۴۰ درصد دانشجویان باید مهارت کسب کنند، گفت: بیشترین بیکاری در فارغ التحصیلان است و چراکه ممکن است در رشته خود دارای آگاهی و دانش باشند اما مهارت لازم برای اجرای پروژه یا تولید محصول را نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه هنر خلق شده در هشت روز با آموزش یک هفته ای اساتید مجرب دانشگاه هنر اسلامی تبریز شگفت انگیز بود، افزود: این نشان می دهد این دانشگاه دارای ظرفیت های بسیاری است و میتواند در تمام حوزه های هنری گرایش تعریف کند و آموزش لازم را بدهد.
وی با بیان اینکه  این موارد نشان دهنده توانایی بالای  آموزشی این دانشگاه است، ادامه داد: البته هدف از برگزاری این رویداد صرفا مهارت افزایی نیست.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: محور اصلی حضور در رویداد یادگرفتن یک مهارت است، اما دوستی های که اینجا شکل می گیرد بسیار ارزشمندتر است و ارتباطی که هر دانشجو با دانشجو های شهرهای دیگر برقرار می کند هم خاطره است و هم یادگیری می باشد.
وی با بیان اینکه این فرصت آموزشی و کارگاهی برای دانشجویان دختر در رشته های مختلف از چند رسانه ای تا هنری برگزار می شود، گفت: هر کس می‌تواند علایق خودش را در رویدادجستجو کند و ادامه دهد.
داداش پور با اشاره به اینکه اولین دوره طرح ملی مهارت افزایی، اولین قدم در مسیر توانمندسازی  است، افزود: انشالله دولت جدید هم در این امر منشأ خیر برکت باشد چرا که در زندگی یاد گرفتن مهارت یا منجر به درآمد می شود و یا منجر به یک مسئولت اجتماعی، امیدواریم کسب درآمدی را هم برای دانشجویان دختر همراه داشته باشد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه در صورت امکان تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای امضا خواهیم کرد تا گواهی مهارتی ارزش بالایی داشته باشد و برای اشتغالزایی و کارآفرینی استفاده شود.
وی همچنین به فراهم نمودن زمینه فروش محصولات تولیدی توسط دانشجویان این دوره در بازارچه مجازی و فروش آنلاین نیز اشاره کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار