دوره مربیگری فوتبال «C» آسیا در مراغه آغاز شد

1403/05/20 - 10:38 - کد خبر: 118467
دوره مربیگری فوتبال

نصر: دبیر هیئت فوتبال مراغه گفت: دوره مربیگری فوتبال «C» آسیا با تدریس «صادق پورحسین» و «سیروس کیان‌مهر» در این شهرستان آغاز شد. 

به گزارش نصر، «علی مرزپور» روز شنبه در گفت‌وگویی افزود: این دوره برای اولین‌بار در تاریخ فوتبال مراغه در این شهرستان برگزار می‌شود و طبق قوانین ۲۴ نفر در این دوره آموزش می‌بینند.
وی با بیان اینکه کلاس‌های نظری در محل دانشگاه مراغه برگزار می‌شود، اضافه کرد: ۶ نفر از ۲۴ مربی حاضر در این دوره از مراغه هستند و در پیش‌آزمون ورودی به دوره «C» آسیا قبول شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه طول دوره مربیگری فوتبال «C» آسیا ۱۲ روز است که طی ۲ مرحله برگزار می‌شود، اظهار کرد: نخستین مرحله از امروز به مدت ۶ روز و مرحله دوم از ۳۱ مردادماه تا ۶ شهریور برگزار خواهد شد.
«مرزپور» این را هم بیان کرد: مربیانی که این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند، می‌توانند به عنوان دستیار و کمکی در کنار مربیان لیگ برتر حضور یابند.
وی در خصوص ظرفیت‌های مربیگری فوتبال مراغه هم افزود: مراغه حدود ۶۰ مربی «D» آسیا، ۱۵ مربی «C» آسیا و سه مربی «B» آسیا دارد و از مربیان شاخص این شهرستان در فوتسال می‌توان به «رسول شاکر» و در فوتبال به «نادر مجیدی» اشاره کرد.
 دوره مربیگری فوتبال «C» آسیا طی بیشتر موارد در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود
به گزارش ایرنا هر روز از این دوره شامل چهار جلسه و متشکل از سه جلسه تئوری و یک جلسه عملی است؛ همچنین در طول این دوره مدرسان موظف به گرفتن سه امتحان کوچینگ از کارآموزان هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار