استاندار اردبیل؛

میزان تجارت استان اردبیل با اتحادیه اوراسیا افزایش می‌یابد

1398/10/22 - 12:00 - کد خبر: 11818
اکبر بهنامجو

نصر: استاندار اردبیل گفت: با توجه به اجرای پروژه‌های راه‌اندازی بارانداز ریلی و ایجاد شهرک گلخانه‌ای به وسعت یک هزار و ۶۰۰ هکتار در این استان تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا روند امیدوار کننده یافته و افزایش خواهد یافت.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو  در نشست با وزیر نیرو که با هدف بررسی آخرین وضعیت تجارت با اوراسیا برگزار شد، افزود:  در این راستا ارتباط الکترونیکی گمرکات و اتاق بازرگانی استان‌ها برای تسریع در مبادلات تجاری ضروری است.
در این نشست رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران هم  میزان صادرات  از پنج آبان تا ۲۰ دی ماه به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را ۲۵۰ میلیون دلار اعلام و اظهار کرد: از این میزان ۵۹ میلیون دلار یعنی ۲۳ درصد شامل تخفیفات اعطایی اوراسیا شده است.
حمید زادبوم افزود: واردات  از کشورهای اوراسیا نیز ۴۷۳ میلیون دلار بوده که از این مقدار ۴۱۰ میلیون دلار یعنی ۸۳ درصد شامل تخفیفات این اتحادیه بوده است.
وی بیان کرد: اقلام وارداتی اکثرا کالاهای اساسی از جمله روغن آفتابگردان،جو، ذرت، تخته، لاشه گوشت، لوبیا و عدس بوده  و  گاز، کیوی، پسته، خیارشور، سیب و پرتقال اقلام صادراتی را  تشکیل داده است.
وی گفت: در این مدت چهار هزار و ۱۶۱  گواهی مبدا به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا توسط ۲۱ اتاق بازرگانی کشور صادر شده است.
گفتنی است در این جلسه استانداران  استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، خوزستان، فارس، گلستان، مازندران و کرمان و معاون وزیر  صنعت، رییس کل گمرک، مشاور ویژه وزیر و مدیرکل اقتصادی وزارت خارجه، نماینده جهاد کشاورزی، نماینده استاندارد،  مدیران و نمایندگان وزارتخانه ها و ارگان های مربوطه در خصوص اورآسیا شرکت داشتند.
انتهای پیام/

پژوهشیار