در خانه تاریخی نیکدل صورت گرفت؛

رونمایی از پوستر جشنواره " خشت استوار "

1403/05/14 - 21:33 - کد خبر: 118093
رونمایی از پوستر

نصر: شهردار منطقه 8 تبریز گفت: مسابقه عکاسی که امروز قرار است از پوستر آن رونمایی شود با هدف اهمیت سازی جداره ها و برگزاری نمایشگاه از تصاویر ارسالی است.

به گزارش نصر، آیین رونمایی از پوستر مسابقه عکاسی خشت استوار عصر امروز یکشنبه 14 مرداد در خانه تاریخی نیکدل برگزار شد.
این مسابقه در دو بخش حرفه ای و مردمی با محوریت 5 موضوع برگزار خواهد شد.
"حسین منیری فر" شهردار منطقه 8 کلانشهر تبریز در این جلسه گفت: شهرداری منطقه 8 نسبت به کف سازی اغلب مناطق در محدوده مرکزی شهر از جمله در رهلی بازار، شیشه گرخانه و... اقدام به سنگ فرش و کف سازی نموده است.
وی ادامه داد: مسئله ای که در این رابطه از یاد رفته بود و نیاز به بررسی و تامل بیشتری بود، بحث جداره سازی است که نسبت به کف سازی کار سختی بود چرا که هماهنگی با صاحب ملک و مغازه ها در این منطقه کار سختی بود، در این راستا در اولین فرصت پیمانی با میراث فرهنگی بستیم و ضلع جنوبی بازار را در اولین مرحله برای جداره سازی در نظر گرفتیم و تمامی اخطار ها را به صورت دو امضایی (شهرداری و میراث فرهنگی) ابلاغ کرده و جلوی سو استفاده ها و شکاف ها را گرفتیم.
شهردار منطقه 8 گفت: در ابتدا از پاساژ محمدي تا سرای گرجیلر کف سازی صورت گرفت، ضمن این که به نمای آلومینیومی پاساژ محمدی نیز برنامه داریم.
وی با بیان این که در رابطه با اهمیت جداره سازی ها "الناز سیاسی" را به عنوان سمت مسئول جداره سازی انتصاب کردیم، گفت: در مرحله بعدی از جلوی عکاسی فتحی (مسجد شعبان) تا مقابل تربیت، پاساژ کوچه سی به عنوان یکی از قدیمی ترین محلات را کف سازی کردیم و داش ساختمان یکی از دیگر پروژه های در دست اجرا است که بزودی مرمت آن آغاز خواهد شد.
وی در رابطه به مسابقه عکاسی خشت استوار تاکید کرد: مسابقه عکاسی که امروز قرار است از پوستر آن رونمایی شود با هدف اهمیت سازی جداره ها و برگزاری نمایشگاه از تصاویر ارسالی است.
منیری فر خاطر نشان کرد: تبریز به معماری و کهن شهر بودن معروف بوده و تمام سعی ما این است که بتوانیم این را نگه داریم، مسابقه عکاسی فوق ادامه دار خواهد بود و در سال های آینده نیز تکرار خواهد شد. 
وی در پایان افزود: از دیگر برنامه های فرهنگی شهرداری منطقه 8 می تاون به اجرای نمایش های تئاتر پرداخت که در این حوزه؛ امسال تئاتر "پروین اعتصامی" برگزار و در ادامه "حیدربابایه سلام" را اجرا خواهیم کرد.
این گزارش می افزاید؛ در ادامه "امیر کریم‌زاد شریفی" مدیر مسئول آژانس خبری تحلیلی نصر نیوز با تقدیر از عوامل برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری این نوع مسابقات در کهن شهر تبریز از اهمیت زیادی به دلیل ازدیاد مکان های فرهنگی و تاریخی و بی شمار آن است که لازمه معرفی آن ها جریان سازی و اطلاع رسانی آن محل ها برای مردم است.
وی اضافه کرد: در این راستا لازم است تمام هنرمندان، مسئولین، اصحاب رسانه و دیگر عوامل ذی ربط به وظیفه خود عمل نموده و تلاش کنند.
سپس در پایان "حجت الاسلام رسول برگی" عضو شورای شهر تبریز، با گرامی داشت سالروز مشروطه گفت: سالروز مشروطه با مظلومیت در شهر ما برگزار شده است، در حالی که باید این روز در حد کشوری و بین المللی برگزار می شد.
وی تاکید کرد: شریان مشروطه از تبریز بوده و اگر تبریز را از مشروطه حذف کنیم چیزی از مشروطه به جا نمی ماند.
وی ضمن تقدیر از عوامل این برنامه گفت: جداره سازی، شناسنامه این شهر است که از عوامل این جشنواره تقدیر می کنیم، متاسفانه گاها این موارد به فراموشی سپرده و بعضی از محل ها از بین رفته است.
برگی گفت: متاسفانه برخی از نهاد ها به جای این که دست شهرداری را گرفته و تلاش کنند تا محل های تاریخی احیا شود، در آن ها رستوران احداث می کنند!
انتهای پیام/

پژوهشیار