خبر/

آغاز استانداردسازی مسیر بی آر تی (سامانه اتوبوس تندرو)

1403/05/12 - 16:29 - کد خبر: 117892
اتوبوس، اتوبوس BRT

نصر: عملیات تکمیلی مسیر بی آر تی تبریز با رعایت استاندارد های لازم آغاز شد.

به گزارش نصر، مدیرعامل سازمان با اعلام این خبر گفت: با مطالعات انجام شده و ممیزی کل مسیر، نواقص محل های عابرپیاده، ایستگاه های اتوبوس و جداکننده های مسیر اتوسرانی با حضور کارشناسان پلیس راهور و مناطق شهرداری، اتوبوسرانی و سازمان مدیریت و‌مهندسی شبکه حمل و‌نقل شهرداری تبریز برای رعایت حداکثر استاندارد های لازم انجام گردیده و بعد از تصویب در مراجع ذیربط، کارهای اجرایی شروع گردید. فاز اول این عملیات شامل مسدود کردن محل تردد های غیرمجاز که باعث بی نظمی در مسیر شده است، استاندارد سازی مسیرهای عابر پیاده و ایستگاههای اتوبوس و ترمیم جدا کننده ها بوده و در فاز بعدی نسبت به کف سازی اقدام خواهد شد. 
مسیر مورد نظر از راه آهن تا قونقا، همچنین از پل کابلی تا میدان بسیج خواهد بود.
محبوب عبداله پور گفت: مسیر قونقا تا پل کابلی به علت هم پوشانی با خط یک مترو بعد از راه اندازی سیگنالینگ خط یک  مترو، با توجه به جلسات شورای هماهنگی ترافیک استان ، در آینده از کاربری بی آر تی خارج خواهد شد، لذا به منظور جلوگیری از اتلاف منابع مالی در این قسمت عملیات عمرانی انجام نخواهد شد.
وی افزود: تعداد ده دستگاه دوربین پلاک خوان در مسیر بی آر تی به سامانه های ثبت تخلف وصل شده و پلیس راهور برای خودروهای متخلف اعمال قانون انجام می دهد.
مدیر عامل سازمان مدیریت و‌مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز ، مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ساماندهی ترافیک در دست اقدام بوده و با مشخص شدن محل پارک سوارها و همچنین احداث بی ار تی دوم تبریز ، و افزایش اتوبوس های خریداری شده در مدیریت ششم شورای ششم و تاکید دکتر یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز باید زیر ساخت های لازم برای راه اندازی حمل و نقل ترکیبی در تبریز ایجاد کنیم تا مشکل ترافیک شهر تبریز حل شود . 
محبوب عبداله پور از شهروندانی که از مسیر بی ار تی تردد پیاده دارند تاکید داشتند تصادف با اتوبوس خیلی متفاوت با خودروهای سواری و‌موتور سیکلت بوده و به علت بدنه ارتفاع بلند اتوبوس ، حتی در سرعت پایین هم‌ در تصادف اتوبوس با شهروند، ضربه مستقیم به سر شهروند وارد شده و باعث فوتی در محل میشود . لذا از شهروندان شریف خاضعانه درخواست میشود فقط از محل های عابر پیاده و با رعایت قوانین راهنمایی رانندگی تردد کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار