خبر/

دست شمشیرباز تبریزی به مدال المپیک نرسید

1403/05/10 - 23:05 - کد خبر: 117798
شمشیرباز

نصر: تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با وجود عملکرد درخشانش در المپیک پاریس از دست‌یابی به مدال در این رقابت‌ها ناکام ماند.

به گزارش نصر، دیدار رده‌بندی مسابقات شمشیربازی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در اسلحه سابر دقایقی پیش برگزار شد و تیم ملی ایران در این دیدار برابر فرانسه، میزبان این مسابقات قرار گرفت و با نتیجه ۴۵ بر ۲۵ شکست خورد تا در یک قدمی سکو دستش از کسب مدال بازماند.
تیم سابر کشورمان با ترکیب علی پاکدامن، فرزاد باهر ارسباران، محمد فتوحی و محمد رهبری در این دیدار به میدان رفت و در یک جو سنگین که هواداران میزبان ایجاد کرده بودند، نتیجه را واگذار کرد تا‌ دست خالی و تنها با مقام چهارمی به کار خود خاتمه دهد.
ملی‌پوشان شمشیربازی در این رقابت‌ها در نخستین گام در یک جدال نزدیک از سد آمریکا گذشتند و در نیمه نهایی نیز با اینکه رقابت بسیار پایاپایی با مجارستان داشتند اما حریف این تیم نشده و در ادامه‌ در دیدار رده‌بندی نتیجه را به فرانسه واگذار کردند تا شاهکار آن‌ها برای کسب نخستین مدال کاروان ایران تکمیل نشود.
فرزاد باهر ارسباران، شمشیرباز تبریزی تیم ملی و یکی از دو المپین استان آذربایجان‌شرقی در این دوره از رقابت‌های المپیک در هر سه دیدار تیم کشورمان به میدان رفت و درحالی که می‌توانست با کسب مدال تاریخ‌ساز شود اما دستش به مدال نرسید.
گفتنی است که علی لبیب در رشته دوچرخه‌سواری دیگر نماینده استان در المپیک پاریس است که روز شنبه – ۱۳ مرداد ماه – در استقامت جاده رقابت خواهد کرد. این رکابزن خوش‌آتیه تبریزی جوان‌ترین ورزشکار تاریخ آذربایجان‌شرقی در ادوار المپیک هم به حساب می‌آید‌.
انتهای پیام/

پژوهشیار