فرماندار تبریز:

مشکل توزیع نفت در بازار تبریز نداریم

1398/10/21 - 13:13 - کد خبر: 11739
نفت

نصر: فرماندار تبریز گفت: مغازه‌داران بازار تاریخی تبریز باید بر طبق روال رایج برای دریافت نفت سفید ثبت نام می‌کردند که این کار را انجام نداده بودند، با این وجود نفت مورد نیازشان تامین شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، بهروز مهدوی روز شنبه در گفت و گویی افزود: بازاریان تبریز باید برای دریافت سهمیه نفت سفید در زمستان، پروانه کسب شان را تمدید کنند تا با شماره آن بتوانند در سامانه ثبت نام کنند؛ خیلی ها این کار را نکرده بودند، اما ما از شرکت پخش فرآورده های نفتی درخواست کردیم که با هماهنگی تهران امسال نفت مورد نیاز بازاریان خارج از روال رایج تامین شود. 
وی اضافه کرد: بر این اساس همکاران شرکت پخش فرآورده های نفتی در بازار تاریخی تبریز مستقر شدند و پس از ثبت نام، نفت مورد نیاز بازاریان برای گرم کردن کردن مغازه هایشان را دادند، اما تعداد اندکی از بازاریان برای دریافت نفت اقدام نکرده بودند که همان ها نیز برای رفع مشکل شان به فرمانداری مراجعه کرده بودند.
وی با بیان اینکه از بابت تامین نفت سفید مورد نیاز بازاریان تبریز مشکلی نیست، از آنان خواست که برای جلوگیری از هر گونه مشکل احتمالی در سال آینده، نسبت به تمدید پروانه کسب شان اقدام کنند تا زمستانی آتی با ثبت نام در سامانه و به راحتی بتوانند نفت مورد نیازشان را تهیه کنند.
در روزهای اخیر مطالبی مبنی بر کمبود نفت در تبریز در فضای مجازی منتشر و دست به دست می شد.
بازار تاریخی تبریز با یک کیلومتر مربع وسعت، بزرگ ترین سازه مسقف جهان است که به شماره ۱۳۴۶ در سال ۱۳۸۹ در فهرست میراث ملموس یونسکو ثبت شده است. 
با توجه به قدمت بازار تبریز و مغایر بودن لوله کشی گاز با اصول نگهداری ابنیه های تاریخی، مغازه داران بازار تاریخی تبریز در فصل سرما از وسایل گرمایشی نفت سوز برای نگهداری مغازه های خود استفاده می کنند.
در بازار تاریخی تبریز پنج  هزار و ۵۰۰ باب حجره، مغازه و فروشگاه و ۴۰ گونه شغل، ۳۵ باب سرا، ۲۵ تیمچه ، ۳۰ مسجد، ۲۰ راسته، ۱۱ دالان، ۵ باب حمام و ۱۲ باب مدرسه وجود دارد.

انتهای پیام/

پژوهشیار