دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد:

"مدرسه ملی زیست‌فناوری" دروازه‌ای برای دانش‌بنیانی شدن در حوزه فناوری‌های زیستی

1398/10/21 - 12:46 - کد خبر: 11723
زیست فناوری

نصر: دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که مدرسه ملی زیست‌فناوری ایران با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری برگزار می‌شود، گفت: دور دوم این مدرسه ملی بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، مصطفی قانعی با بیان این که مدرسه ملی زیست‌فناوری ایران، با هدف توانمندسازی و افزایش مهارت‌آموزی و تکنیک‌آموزی به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان حوزه زیست‌فناوری از تابستان امسال ۹۸ شروع به کار کرد، اظهار کرد: این مدرسه با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط انستیتو پاستور ایران و دانشگاه تربیت مدرس، هر سال در دو دوره تابستان و زمستان، در سطوح مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: فارغ‌التحصیلانی که تمایل به ورود به حوزه استارتاپی و دانش‌بنیانی دارند، می‌توانند با حضور در دوره‌های آموزشی این مدرسه، با یادگیری مهارت‌ها و تکنیک‌های مورد نیاز هر رشته، به صورت تخصصی در رشته مورد نظر به مهارت برسند.
قانعی افزود: دوره تابستانه این رویداد علمی به صورت غیرحضوری (مجازی) و دوره زمستانه آن به صورت حضوری همراه با کارگاه‌های جانبی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی این رویداد فناورانه در ۶ محور اصلی «واکسن – مهندسی پروتئین»، «بیوتکنولوژی محیط زیست»، «ذخایر ژنتیکی و بیوبانک»، «زیست‌فناوری صنعتی»، «رایانش زیستی» و «اقتصاد زیستی» ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای علوم پزشکی و علوم زیستی برگزار شد.
قانعی تصریح کرد: سرفصل‌ها در دوره پیشرفته و زمستانه به صورت تخصصی خواهد بود و هر شرکت‌کننده می‌تواند به شکل تخصصی و پیشرفته از یک سرفصل استفاده کند.
بر اساس اعلام معاونت علمی، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت https://www.biotechcourse.com/about مراجعه کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار